Már írtunk az Universal Analytics-ről a bejelentéskor illetve akkor is, amikor elérhetővé vált a felületen, de eloszlattuk egy bejegyzésben a vele kapcsolatos félreértéseket is.
A használatával (az ezen típusú mérésre való áttéréssel) kapcsolatban a legnagyobb probléma az volt, hogy nem lehetett továbbvinni az egyéb méréssel mért fiókokat: vagy párhuzamosan mértünk kétféle mérőkóddal vagy egy másik fiókban kezdtünk el UA-vel mérni.
Míg mi magyarok megemlékeztünk az 1956-os forradalomról, addig a Google bejelentette és elkezdte bevezetni az Universal Analytics Upgrade felületet. Ezt a lehetőséget használva már minden korábbi (ga.js vagy urchin.js) mérőkódos fiók adatvesztés nélkül átállítható az új mérési módszerre.
Ezt az Adminisztrálás felületen a Tulajdon/Property szinten találjuk és a következőképp néz ki:
A felületen nincs is más teendők, mint rákattintani a Transfer gombra. Ez után várnunk 1-2 napot, megjelenik egy üzenet a felületen hogy sikerült a váltás. Ekkor kell lecserélnünk az alap-, az ekereskedelmi- és minden más mérőkódunkat az Universal Analytics-ban megfelelő kódokra.
A Google célja, hogy belátható időn belül minden felhasználó már csak az Universal Analytics alapú mérést használja. Ezt 4 lépésben kívánják elérni, amik közül most az 1. lépés lépett életbe.
A 4 lépés a következő elemeket fogja tartalmazni:
Első lépés: Az Universal Analytics Upgrade lehetőség (itt tartunk most)
- Tulajdon szinten lehetőség van az átállásra, kézi vezerléssel
- A dc.js alapú mérés nincsen támogatva (remarketing, demográfiai riportok, stb.)
Második lépés: Az automata váltás elkezdődik
- Automatán átállásra kerülnek a következő mérőkódos rendszerek: Mobile SDK mérés v.2.x előtti; WAP/szerver oldali mérőkódos mérések; minden ga.js előtti mérőkódos mérés.
- A felhasználóknak nem szólnak előre a váltásról, csak a váltás után kapnak üzenetet, hogy cseréljék a mérőkódokat.
Harmadik lépés: Az Universal Analytics kikerült a béta állapotból
- Minden jelenlegi Analytics lehetőség (így a dc.js méréshez kötődőek is) támogatva lesz az UA-vel is.
- Az új méréseknél már csak a Universal mérőkód kérhető le.
- Mindenkinek kötelező jelleggel át kell állni az Universal mérésekre.
Negyedik lépés: Az Universal Analytics lesz az alap mérési módszer
- Mindenhol Universal Analytics-et kell használni.
- Az új méréseknél már csak a Universal mérőkód kérhető le.
- Minden korábbi mérés elavultnak lesz minősítve, de minimum 2 évig még használhatóak.