Fontos újdonság - Számított mutatók

2015. október 30. 00:47 - Deli Norbert - HD

670px-calculate-cost-increase-percentage-step-4.jpg Régóta igény volt a Google Analytics-ben, hogy a meglévő rengeteg mutató mellé még lehessen sajátot is felvinni. Ennek hiányában sajnos le kellett menteni a rendszerből az adatokat és táblázatkezelőben függvények/képletek segítségével kiszámolni a meglévő adatokból az üzletileg fontos mutatókat.

Az Universal Analytics már lehetőséget adott arra, hogy saját mutatókat alkossunk, de csak most jött el a lehetőség, hogy a rendszerben lévő többi mutatóból számított új mutatókat készíthessünk!

 Hogy tudok Számított mutatót létrehozni?

A még béta állapotban lévő lehetőséget előbb az Adminisztrálás->Megtekintés szint->Számított mutatók linken keresztül be kell állítani.

Ami jelenleg korlátot szab a lehetőségeknek, hogy Megtekintésenként mindössze 5 db számított mutató hozható létre. Nagyobb "probléma", hogy a készített mutatók a Normál jelentésekben nem használhatóak, csak egyéni jelentésben vagy irányítópultokba tehetjük be őket.

De lássuk, hogy mennyire nehéz kialakítani egyet:

 

Mindössze egy nevet kell adni a mutatónak - amiből generálódik egy Külső név -, majd a lehetséges 5 formázási érték közül kiválasztani egyet. 

Végül pedig a Képletet beírni. A rendszerben már meglévő mutatók neveit megmutatva segít a rendszer, nekünk mindössze a négy alapműveletet (+/-/:/*) használva kell kialakítani a kívánt képleteket.

Konkrét példák a Számított mutatókra

- Nettó forgalom: a legtöbbször a vásárlók által látott bruttó értéket adják vissza a honlap tulajdonosok, amit érdemes vissza 'nettósítani' - ne adj Isten még szállítási díjat is levonni belőle. Ez egy egyszerűbb képlettel ki is nyerhető: {{Bevétel}} / 1.27, a szállítási díjat csökkentett értékhez pedig ezt használjuk: ({{Bevétel}} / 1.27)- {{Szállítás}} 

- Forgalom visszatérítések nélkül: a visszatérítés (Refund) a továbbfejlesztett e-kereskedelem egyik nagy előnye. A gond csak az volt eddig, hogy ilyenkor két oszlopot kaptunk a bevétellel és a visszatérített összeggel, de a kettő különbsége nem volt látható. Ezt így nyerhetjük ki: {{Bevétel}}- {{Visszatérítések}} 

- Árrés/ROI számítása: a nettó forgalomhoz hasonlóan érdekes, hogy a webáruházunk mondjuk 20%-os átlagos árrésével nézve hogyan teljesített az oldal és az egyes marketing eszközök. Az árrés számításhoz csak ennyit kell megadni: {{Bevétel}}*0.2 A ROI számításhoz már szükség van a marketing költségekre, amit alapértelmezetten csak az Adwords forrásnál kapjuk meg. A szükséges képlet: (({{Bevétel}}*0.2)-{{Költség}})/{{Költség}}

 - Tranzakciók/User: a cookie alapú mérési rendszer határain belül ki tudjuk számolni, hogy a vásárlók hányszor vásároltak átlagosan, a képlet ehhez: {{Tranzakciók}} / {{Felhasználók}}

 - Pénznem átváltása: Régiós jelenlét esetén jön elő, hogy bár minden ország áruháza saját pénznemében biztosítja az értékelést, de szeretnénk mondjuk euróban is látni a bevételi adatokat, ami így összehasonlíthatóvá teszi őket. Sajnos erre még nincsen dinamikus megoldás, így csak aktuális árfolyamot beírva kaphatunk váltott értékeket. Csak egy szorzást kell berakni a képletbe: {{Bevétel}} *310.12

A fenti példákon kívül még sok dolog eszembe jutott, de ezek voltak a leginkább univerzálisak.

Mindenkinek jó mutató készítést! :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr178035100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása