Egy hasznos újdonságot vezetett be a Google a tegnapi napon, ezt azon webáruházak illetve szolgáltatást nyújt honlapok tudják kihasználni, akiknél többféle pénznemben is megtörténhet a termék/szolgáltatás kifizetése.
Eddig ha ilyen lehetőség volt egyetlen honlapon belül, akkor csak részmegoldással lehetett egységes e-kereskedelmi mérést végezni. Ha nem akartunk foglalkozni ezzel, akkor úgy tűnt a riportban mintha csak 25 Ft-ért vásároltak volna, pedig az 25 euró értékű vásárlás volt. Részmegoldásként azt csinálhattuk, hogy a vásárlás utáni köszönő oldalon történő e-kereskedelmi adatok megjelenítésekor átváltottuk egy pénznemre a többi pénznemben keletkező értékeket.
De ez nehézkes volt (nekünk is volt vele tapasztalatunk), hiszen kommunikálni kellett előbb valamely harmadik oldallal az aktuális árfolyamokról, vagy nekünk kellett a belső rendszerünkben vezetni a többféle deviza közötti váltási értékeket.
Mostantól viszont a Google elvégzi nekünk ezt a pénznemek közötti váltást. Mind a webhely mind az Android applikációk (iOS applikációk mérési lehetőségét későbbre ígérik) mérésekor minden vásárláskor meg tudjuk adni, hogy milyen pénznemben generálódott a vásárlás.
Ebből a Google átváltja a fiókban megadott pénznemre az értékeket és a riportban már ezt kapjuk vissza.
De lehetőség van arra - a most bevezetett 1 dimenzió és 4 mutató segítségével -, hogy megnézzük az "eredeti" vásárlás pénznemek eredményeit is.
Mindenkinek hasznos megcsinálni a következő teendőket, akiknek a honlapján többféle fizetési módszer is van.
Sajnos a mostani bővítéskor a választható és így váltásra kerülő pénznemek listája nem bővült (31 pénznem maradt), vagyis a környező országok közül a román, az ukrán, a horvát illetve a szerb pénznemek esetében még mindig a korábbi módszerek működnek.
Technikai megvalósítás
1. Minden vásárlásnál lehetőségünk van megadni (a Google által adott kódokkal), hogy milyen pénznemű az adott vásárlás. Ehhez még a _trackTrans függvény meghívása előtt a következő kódot kell futtatni:
_gaq.push(['_set', ‘currencyCode’, ‘EUR’]);
Ez után pedig ki kell íratnunk a vásárlás értékeit, továbbra sem megadva a pénznemet. A riportokban már a profilban megadott pénznemre átváltva fogjuk látni ezen vásárlások értékeit.
2. Ha az eredeti pénznemek alapján akarjuk megnézni a tranzakciókat, akkor a Normál jelentésekben jelenleg még nem találkozhatunk adatokkal, ilyenkor Egyéni jelentést kell létrehoznunk.
Ilyenkor már megadhatjuk az új 1 dimenzió illetve 4 mutató akármelyikét, ezek a következőek: