Az elmúlt héten két fontos újdonság jelent meg a Google Analytics rendszerében.
Az első azoknak nyújt segítséget, akik több domain közötti forgalmat akarnak mérni. Múlt héten Nick Mihailovski jelentette be, hogy mostantól az Universal Analytics alapú mérés esetén automatikus címkézésre kerülnek a két domain közötti linkek, így rengeteg időt megspórolva a fejlesztőknek.
Korábban minden, a két domain közti, linket el kellett látnunk egyedileg mérőkóddal, csak akkor lehetettünk biztosak benne, hogy több domain-en keresztül követjük a felhasználót.
Sajnos az aszinkron mérőkódot (vagy még régebbit) használóknak továbbra is meg kell adniuk az alapkódban a domainek közötti linkelés engedélyezését illetve el kell látniuk a két domain közötti linkeket a következő módon:
_gaq.push(['_setAllowLinker', true]);
_gaq.push(['_setDomainName', 'example.com']);
...
</script>
...
<a href="www.masik-domain.hu/aloldal"
onclick="_gaq.push(['_link', 'www.masik-domain.hu/aloldal']); return false;">
Az Universal Analytics mérőkódokat használók itt találnak technikai leírást az automatikus linkcímkézéshez.
A másik újdonság a március végén megjelent Valós idejű újításoknak - ezekről itt írtunk részletesen - a "folytatása". A múltkori frissítésből kimaradt a legtöbb felhasználó által nézett Konverziók-ra vonatkozó riport, ezt pótolták most.
Így az Eseményekhez hasonlóan, mostantól már a beállított célkonverziós cselekvések számát is megmutatja a rendszer, az elmúlt 30 perces intervallumot figyelembe véve.
Íme néhány példa:
A legjobban - ahogy a többi Valós idejű riportot is - a fejlesztésekkor, a mérőkódok ellenőrzésekor valamint a közösségi kommunikáció nyomon követésére tudjuk használni ezt a riportot.