A határok, korlátok ismerete mindig fontos egy program használatakor. Ez alapján tudjuk, hogy a mi igényeinknek teljesen megfelel-e, nem érjük el rövid időn belül azt a pontot, amikor már másik eszközt kell keresni.
A Google Analytics ingyenes eszköz (és ha nem is lenne az, akkor is), aminek vannak használati korlátjai. Mivel egy webanalitikai eszközről van szó, ezért nagyon fontos hogy mind a mérési, mind a beállítási, mind az adatkinyerési (riportolási) részeknél jelen lévő korlátok ne haladják meg a honlapunk igényeit.
Tehát mielőtt az implementálása és használata mellett döntünk, ismerjük meg a határait:
• Megelégszünk azzal, hogy nem az összes adatot láthatjuk, hanem csak annak X%-a alapján összeálló "példa adatokat".
• Átváltunk az eszköz fizetős verziójára, tehát a Google Analytics Premium-ra.
• Keresünk egy másik webanalitikai eszközt.
Tapasztalataink alapján a legtöbb magyar honlapnál nincsen akkora adatforgalom, hogy a méréseknél említett határokat "feszegesse". A riportolási határok elérése pedig inkább egy honlapoknak szolgáltató - média/marketing/seo ügynökségnek, honlap fejlesztőnek - cégnél merül fel.
Összefoglalásként azt javasolnánk egy Analytics bevezetés előtt álló oldalnál, hogy gondoljuk át mekkora adatforgalmú a honlapunk, miket akarunk mérni és az eléri-e a fenti határokat, ha igen, akkor válasszunk a 3 lehetőség közül.