Változtak az alapmutatók nevei

2014. április 17. 13:22 - Deli Norbert - HD

 hello-name-change.jpgAz alapfogalmak elnevezése (és azok jelentése) mindig fontos egy olyan szakmai környezetben, mint a webanalitika.

Az Analytics rendszerében 2-2,5 évente történnek ilyen "mélységű" változások, amilyen a mai napon élesedett Magyarországon is. 

Most a felhasználókhoz kötődő 7 mutató közül 5 változott meg, viszont mivel ezek szinte minden analitika beszélgetésben felmerülnek, ezért gondoltuk fontosnak, hogy összeszedjük melyik mutató mire változott. A lenti táblázatban a magyar illetve sok hazai felhasználó által használt angol megfelelőket gyűjtöttük össze.

A változás értelemszerűen minden kapcsolódó riportot érint és a speciális szegmensek illetve a szűrő használatakor is tartsuk ezt szem előtt, mielőtt hiányolnánk valamelyik régi mutatót.

Uj_Analytics_mutato_nevek.PNG

A változás természetesen a mobil méréseket is érinti, a legfőbb oka pedig az a szemléletváltás, ami miatt a Universal is megszületett. A mutatók értelmezése elérhető a felületen a korábban megszokott formában, csak rá kell húznunk az egeret a megfelelő mutatóra.

Uj_mutatok_magyarazata.PNG

A változások teljes listája elérhető az Analytics fejlesztői súgójában:

https://developers.google.com/analytics/devguides/reporting/core/dimsmets#mode=web

Hivatalos bejelentés: https://plus.google.com/+GoogleAnalytics/posts/LCLgkyCn4Zi

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr176045733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása