Az alapfogalmak elnevezése (és azok jelentése) mindig fontos egy olyan szakmai környezetben, mint a webanalitika.
Az Analytics rendszerében 2-2,5 évente történnek ilyen "mélységű" változások, amilyen a mai napon élesedett Magyarországon is.
Most a felhasználókhoz kötődő 7 mutató közül 5 változott meg, viszont mivel ezek szinte minden analitika beszélgetésben felmerülnek, ezért gondoltuk fontosnak, hogy összeszedjük melyik mutató mire változott. A lenti táblázatban a magyar illetve sok hazai felhasználó által használt angol megfelelőket gyűjtöttük össze.
A változás értelemszerűen minden kapcsolódó riportot érint és a speciális szegmensek illetve a szűrő használatakor is tartsuk ezt szem előtt, mielőtt hiányolnánk valamelyik régi mutatót.
A változás természetesen a mobil méréseket is érinti, a legfőbb oka pedig az a szemléletváltás, ami miatt a Universal is megszületett. A mutatók értelmezése elérhető a felületen a korábban megszokott formában, csak rá kell húznunk az egeret a megfelelő mutatóra.
A változások teljes listája elérhető az Analytics fejlesztői súgójában:
https://developers.google.com/analytics/devguides/reporting/core/dimsmets#mode=web
Hivatalos bejelentés: https://plus.google.com/+GoogleAnalytics/posts/LCLgkyCn4Zi