A hónap elejei Google Analytics Summit rendezvény egyik legérdekesebb bejelentése a Demográfia és érdeklődés riportok bevezetése volt.
Miért is? Mert pont abba az irányba tett nagy lépés ez, amiben az Analytics eddig nagyon gyenge volt.
Hiszen a webáruház tulajdonosok korábban csak kérdőívezéssel vagy a személyes átvételek alapján tudták beazonosítani a vásárlóik nemét-életkorát, de egyrészt ez a vásárlók csak kis részét érintette, másrészt minimális információt tartalmazott a nem vásárló látogatókról és semmi információt a látogatók érdeklődési köreiről.
Természetesen ezen új riportok sem fognak az összes látogatónkról demográfiai és érdeklődés adatokat visszaadni (az első tapasztalatok alapján kb. a látogatások 50-60%-a kerül "részletezésre"), de már ez is rengeteg hasznos adatot jelent a korábbi állapothoz képest.
Milyen adatokat kapunk vissza?
- - Egyrészt a Google által kialakított több tucatnyi érdeklődési kategóriára bontottan láthatjuk a látogatásokat, az egyes kategóriákon belül pedig megnézhetjük a korcsoportokat.
- - Másrészt az életkor illetve a nemek alapján is elemezhetünk a továbbiakban:
Mi a teendők hogy ilyen adatokat kaphassunk?
- - A rendszer a DoubleClick adatait használja, így a legtöbb helyen használt alap mérőkódot le kell cserélni az itt leírt módon.
- - A kód lecserélése után Tulajdononként rá kell kattintanunk az Engedélyezés gombra a Demográfia vagy az Érdeklődés riportokban. Ha megfelelően került elhelyezésre az új mérőkód, akkor pár órán belül (a felület 24 órát ír, de ennél jóval hamarabb) láthatunk már számokat.