TOP15 hasznos speciális szegmens

2012. október 27. 10:51 - Deli Norbert - HD

TOP 15 Segments.png

Az előző bejegyzésünkben a speciális szegmensekről általánosságban beszéltünk, néhány alap példát is említve. Alapértelmezetten 12 szegmens van a rendszerben, közülük leginkább az Új/Visszatérő látogatók, a Visszafordulások nélküli látogatások és a Tranzakciót tartalmazó látogatások nevűeket használjuk gyakran. 

A mostani bejegyzésben azt a TOP15 szegmenst mutatom be, amelyet mi minden új profilba át szoktunk másolni, mert annyira hasznosak. Természetesen lista teljesen objektív szempontok alapján készült, leginkább a webáruház típusú oldalaknál használhatóak jól.

Minden szegmens leírása után megtalálható a "másolásához" szükséges URL, amit az Analyticsbe való belépés után csak be kell másolni a böngésző URL mezőjébe és a felugró ablakon nevet adni neki, illetve megadni, hogy mely profiloknál legyen elérhető számunkra a szegmens.

Látogatói forrás

1. Alapértelmezetten elérhető a csak mobileszközök illetve csak táblagépeket használók szegmentálása, de az asztali/notebook gépekről jövők forgalmához a következő szegmenst használjuk:

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=q_7VtAqUTUq0EMuyz86WLQ

2. A saját honlapunk nevére kereső felhasználók nem tekinthetőek "igazi" SEO/PPC forgalomnak, ezért érdemes csak azokat megnézni, akik nem ilyen szavakra jöttek a keresőkből.

A következő szegmensben a HD marketing szavak vannak felsorolva, a Kulcsszó cellában ezért írjuk át a saját szavakra, egyszerűen felsorolva őket | jelek között:

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=pkASBt7SQN-whE5v4FPbEg

3. A (not provided) SEO forgalom illetve a PPC forgalom (not set) része nem tartalmaz kulcsszó alapú adatot, így nehézkesebb következtetéseket levonni belőlük. Ezen forgalmak szegmentálásához használható ez a szegmens:

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=42SLsWq9RD2By8QpPKDfJw

4. Anno - a Google-nél Analitika evangelista - Avinash Kaushik készítette ezen szegmenseket, amelyek azt mutatják meg, hogy a kulcsszó alapú forgalom mekkora része áll 1, 2, 3, stb. szóból álló kifejezésekből. Vagyis hogy mennyire long-tail a kulcsszó forgalmunk és hogy a long-tail vagy a főszavak generálják inkább a forgalmunkat/üzleti bevételt.

Sajnos a not provided probléma nagyobb arányú elterjedése óta csökken ezen szegmensek haszna, de még így is átlagosan a SEO forgalom 55-60%-ánál biztosan tudjuk alkalmazni.

A következő szegmensekben csak az 1 szótagból, a 2 szótagból, a 3 szótagból és a 4 vagy több szótagból álló SEO/PPC látogatók adatai vannak:

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=K7VP_tjjQdCmhf-Mjz2Yjg

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=jpJ9w7MFQtePLn_Ow8yKOw

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=FI5wciU_Qme4rj-Ot3G8Lw

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=H7H3_LKuQhSKpPazB43waA

5. A címkézetlen hírleveleket a rendszer vagy direkt látogatónak tekinti vagy ha webes hírlevél olvasón keresztül jött, akkor referral-ként a hírlevél olvasó domain címét láthatjuk. Az utóbbi eset kiszűrésére használhatjuk ezt a szegmenst, ami azon látogatókat tartalmazza, akik a legelterjedtebb hírlevél olvasókból érkeztek:

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=N4JyGaeTTQqFFUPzMWG3DQ

6. A közösségi rendszerekből jövőket már külön azonosítás (URL címkézés) nélkül is elég jól nyomon lehet követni a Közösségi riportban, de hasznos szokott lenni ha szegmensben is nézzük őket. A magyarok által leginkább használt közösségi oldalakból jövőkre vonatkozik ez a szegmens:

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=PehZplJsSbSvqww5ycPhHA

7. Az árösszehasonlító oldalak minden webáruháznál értékes források szoktak lenni, de mivel legalább 2-3 ilyenre felkerül a terméklista, hasznos egy külön szegmens, hogy csak az ilyen oldalakról jövőket külön elemezni lehessen:

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=sy2_HUy3Q-C3qCI_tSShVw

 

Oldalon belüli viselkedés

8-9. Egy honlapnak mindig kell üzleti céljának lenni-e, ezért jó tudni, hogy a legfontosabb cselekvésekhez szükséges időt illetve oldalmegtekintést a látogatók mekkora része végezte el. Azt hogy átlagosan mennyi ez az idő/oldal mennyiség a mi honlapunknál, a Közönség->Viselkedés->Elköteleződés riportban tudjuk megnézni, egy célcselekvést elvégzőkre szűrt szegmens bekapcsolásával.

Ez a szegmens azok adatait tartalmazza, akik legalább 5 al-oldalt néztek meg a honlapunkon. Természetesen állítsuk át az 5-ös értéket a honlapuknál kapott értékre.

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=G6R6YPsbTOOQ_VTOXrLNXg

Ez a szegmens pedig azokat, akik legalább 3 percet (180 ms) töltöttek a honlapunkon.

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=5V9PG80DS0ebqQw8Jgb5Aw

10. Fontos lehet tudni, hogy kik azok akik elértek egy számunkra fontos al-oldalt látogatásuk során. Tehát mondjuk hogy találkoztak-e a főoldalon megjelenő banneres ajánlattal, de nem vásároltak. Ehhez használható ez a szegmens:

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=CAQ1UwPFTNmflgEK-ef4gg

11. A főoldalra leginkább az oldalunkat már ismerők vagy a pontosabb termékigény nélküli új látogatók érkeznek. Pont ezért a legtöbb webáruháznál van valamilyen képes (banner) formában termék/újdonság/akció ajánló, amiben 3-8 ajánlat változik. Az ezekre történő átkattintást mindig érdemes eseményként mérni.

Ha ez sikerült, akkor használhatjuk ezt a szegmenst, amiben azok adatai vannak csak, akik rákattintottak valamelyik főoldali ajánlatra (módosítani kell annak megfelelően, hogy milyen nevet adunk az átkattintást mérő eseménynek):

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=NlHl6QEOQZmGN_WT5gaOeQ

 

E-kereskedelem

12-13. Üzletileg értékes különválasztani a magas kosárértékkel vásárlókat (az átlagos érték kétszeresétől tekintjük mondjuk őket) illetve az átlagos értéknél jóval kisebb költségen vásárlókat. Hogy webáruházunk esetében mi az átlagos kosárérték azt a Konverziók -> Elektronikus kereskedelem -> Áttekintés riportban lévő Átlagos érték mutató tartalmazza.

A lenti szegmens azon látogatókat tartalmazza csak, akik vásároltak és legalább az átlagos kosárérték kétszeresével tették ezt (én most 20 000 Ft-ot adtam meg):

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=IWQG2iRSSsyHSyyCmQYVqw

Ez pedig azokat tartalmazza, akik az átlag kosár mindössze feléért vagy még kevesebbért vásároltak:

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=zxLOuGIBTa6mcmH5dDyrGw

14. A vásárlási folyamat elejét képező kosár nézet/kosárba rakás cselekvést mindig mérjük a vásárlási cél csatornalépéseként, így látjuk mennyi jutottak el a kosárig, viszont nem vásároltak. De ezen látogatókat külön szegmensbe szervezve láthatjuk, hogy a mutatóik mennyivel térnek el azoktól, akik vásároltak is:

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=Pm94p4bMTAmkE1d9IsyMJg

15. Hasznos tudni, hogy azon vásárlók, akiknek a döntési folyamat hosszabb (mondjuk 5-10 nap), azok mennyiben viselkednek másként, mint a látogatás napján vásárlók. 

Ebben a szegmensben a látogatás napján vásárlók vannak:

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=iFabNLeKSXK3kI77JqcDcA

Itt pedig azok, akik az előző látogatás után 5.-10. napon vásároltak:

https://www.google.com/analytics/web/permalink?uid=hPxINPFZQTCQRhqHw3EfKg

 

Ha van kedvenced, amit nem láttál a fentiek között, de úgy gondolod másnak is hasznos lehet, írd meg kommentben!

 

További információk

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr284869847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása