Felkészülés a Google Analytics vizsgára

2012. szeptember 11. 13:45 - Deli Norbert - HD

 

1334098409_8d29acb98658c7e7c2c7e7a35efe67df.pngA Google-nek mind Adwords, mind Analytics-ben van egyéni felhasználókra illetve cégekre vonatkozó minősítése, amikhez mindig kötődnek vizsgák amiket rendszeres időközönként le/újra kell tenni. 

Ami az Analytics vizsga 2009-es indulása óta látszódik, hogy sokkal "mostohábban kezeli" a Google ezt a minősítést, hiszen nem kommunikálja annyira és nincsen egyedi URL-en profilja a minősített embereknek, ahogy az Adwords-nél.

Kétségtelen, hogy nem is sok felhasználó teszi le ezt a vizsgát, Magyarországon például jelenleg csak 13 embernek van ilyen képesítése, míg a legtöbbször letett Adwords Keresési hirdetés minősítés vizsgával 116 ember rendelkezik. 

(Az aktuális lista mindig elérhető a https://google.starttest.com/ címen, a Képesített magánszemélyek keresése linken keresztül.)

A vizsga a következő formában zajlik online: 90 perc áll rendelkezésre, hogy a 2-5 választási lehetőséget adó 70 kérdést "megválaszolja" a vizsgázó. Kifejtő kérdés nincsen, csak választani kell. A vizsga 50 dollárba kerül.

A sikeres vizsga letételéhez 80%-ot kell elérni, ami legalább 56 jó választ feltételez. Sikertelenség esetén 14 napig nem lehet újra próbálkozni, illetve 30 napon belül csak 2 próbára van lehetőség.

A vizsga angol (és még néhány nyugati) nyelven tehető le, tehát magyarul nem.

Mivel mi már 3 illetve 2 alkalommal sikeresen letettük ezt a minősítést, ezért a következőek a javaslataink a most felkészülőknek:

1. Ezek a vizsga feltételek nem tűnnek nehéznek, de a kérdések sokkal inkább gyakorlatiak-elméletiek, mint az Adwords vizsgáknál látottak. 

2. A sikeres vizsgához alapvető, hogy nagyon jól ismerjük az Analytics felületét, ráadásul annak angol nyelvű változatát, hiszen a fordítások gyakran félrevezetőek.

3. Legalább 4-5 kód implementálási folyamatot végig kell kísérni, hogy a beállítás-mérés teendőkkel tisztába legyünk. Ezek a kérdések legalább 15-20%-ában szerepelnek.

4. Amikkel az átlagos napi használat során nem találkozik a felhasználó, de a vizsgában kérdezik:

  •  - Cookie-k működés, Reguláris kifejezések, Domain és al-domain mérése, Egyéni jelentések,
  •  - Egyéni irányítópultok, esemény mérés/elemzés, virtuális oldalletöltés, motion charts vizuális megjelenítés

Lentebb összefoglaltuk, hogy milyen forrásokból érdemes felkészülni a vizsgákra. 

Mindenkinek sok sikert, reméljük hamarosan legalább 20-25-re bővül a minősítéssel rendelkezők száma itthon.

További információk

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr564769123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KZsuzsa · http://deepindata.com 2012.09.11. 18:59:06

és nem csak a jelenlegi analyticset kell jól ismerni, hanem az elmúlt 1-másfél év változásait is, ugyanis a vizsga nem vagy csak nagyon lassan követi le a változásokat.
amikor én vizsgáztam pl, még a régi visitszámítás volt a vizsgában, pedig már jó fél éve megváltoztatták (és a vizsgám előtt nem sokkal reklámozták nagyon, hogy megújult a vizsga.) ez év elején volt valamikor, talán februárban

Deli Norbert - HD 2012.09.11. 20:51:47

Igazad van Zsuzsa, ahogy Adwords-ben, itt is gond az, hogy a változásokat (jelentős) késéssel követi csak le a vizsga. Mivel a régi felület már nem elérhető, ezért mindenképpen hasznos az említett Ipassexam és googleanalyticstest.com tartalmakat átnézni, mert azokban vannak konkrét példák.
süti beállítások módosítása