Újdonságok - Apró, de fontos változások

2012. július 24. 10:25 - Deli Norbert - HD

A július a marketing szakmában legtöbbször "uborkaszezon", relatíve kevés az olyan szektor, ahol a nyári hónapok lennének az éven belül a kiemelkedően fontos időszakok.

Az elmúlt hetekben 4 újdonság jelent meg a Google Analytics-hez kapcsolódóan, amelyek közül az első nagyon fontos lesz a későbbiekben az Adwords kampányokat menedzselő Analytics felhasználóknak.

 

1. Analytics alapmutatók az Adwords felületén

Az Adwords és az Analytics rendszer régóta összeköthető és egyes mutatók átvihetőek a másik rendszerbe. Ez az adatátvitel eddig szinte csak az analitika rendszer irányába történt, a hirdetési rendszerbe csak a cél darabszámot lehetett átvinni.

A célok mérése különösen fontos egy hirdetés menedzselése/értékelése szempontjából, de mi van azokkal a szavakkal, amelyek mondjuk nem hoztak üzleti konverziót, de nem is költöttünk rájuk nagyobb összeget.

Illetve lehet, hogy márkaépítés/megismertetés a célja a kampányunknak, amikor nem tudunk célcselekvést meghatározni. Ilyenkor az Analytics alapmutatóit (visszafordulási arány, oldalon töltött idő, oldal/látogatás) használjuk az értékeléshez, ez alapján értékeljük a kampányainkat. 

Ezeket a fontos alapmutatókat most már az Adwords felületén is nyomon tudjuk követni, így azonnal tudunk optimalizálásokat csinálni az értékeik alapján, automata szabályokat készíthetünk rájuk, szűrhetünk ezek alapján.

Az alapmutatók megjelenítésének két feltétele van: helyesen össze van kötve az Adwords és Analytics fiókunk; az Adwords felületén a Fiókom/Kapcsolt fiókok menüpont alatt megadjuk az alapmutatókat tartalmazó Analytics profilt. 

ujdonsagok-001.jpg

Az összekötés után - nyilván ha olyan profilt választottunk, amiben benne van az Adwords PPC forgalom - a mutatók között megjelenik egy Google Analytics csoport, amely a Visszafordulási arány, az Oldal/látogatás és a Látogatás átl. időtartalma (s) mutatókat tartalmazza.

A 3 Analytics mutató elérhetőek mindegyik strukturális szinten, egyedül a Display hálózatos megjelenéseknél és a Dimenziók fül alatt nem jeleníthetőek meg.

A legnagyobb hasznuk a hirdetések és a kulcsszavak szintjén van az optimalizálásban - illetve majd a cél-URL-eknél ha elérhető lesz a Dimenzió fül alatt -, íme egy példa hogy hogyan néz ki hirdetés mutatók mellett:

 

ujdonsagok-002.JPG

U.i.: Sajnos még nem minden fiókban érhető el ez a hasznos újítás.

2. Speciális szegmensek ABC sorrendben

Aki készített és használ legalább 15-20 egyéni speciális szegmenst az rájöhetett, hogy mennyi nehéz volt közöttük keresni egy későbbi használatkor, hiszen a szegmensek között nem lehetett keresni a Jelentések között (a Profilok->Eszközök->Speciális szegmensek alatt igen) illetve nélkülözte a logikusságot a szegmensek sorrendje.

Ezen változtattak július folyamán, így már ABC sorrendben jelennek meg az Egyéni szegmensek

ujdonsagok-003.JPG

Aki sok webhellyel dolgozik, annak eddig is hasznos volt, hogy a szegmensbe bele tegye a webhely nevét, mostantól ha a szegmens elejére teszi, akkor szépen egyben láthatja az adott webhelynél használt szegmenseket.

Sajnos angol ABC alapján készül a sorrend, így az á,í,ű,ú,ó betűvel kezdődő szegmensek a lista végére kerültek.

Ettől függetlenül ez egy hasznos újítás a sok saját szegmenssel dolgozóknak.

 

 

 

3. Iparági besorolás lehetősége

Az egyes mutatók elemzésének nagy hátránya, hogy néha nehéz konteksztust találni, hogy az adott mutató ilyen-olyan értéknél jó-e. Ehhez nyújtott nagy segítséget a korábbi Analytics verzióban még szereplő, de a jelenlegiben még nem lévő Összehasonlítás riport, amely anonim szektorszintű összehasonlítást tett lehetővé világszinten.

Remélhetőleg ennek a hasznos riportnak az újbóli megjelenésének irányába mutat az a lehetőség, hogy az Analytics fiók létrehozásakor (és később módosíthatóan) megadható, hogy adott webhely milyen Iparági besorolás-ú. 

11 iparág közül választhatunk, amelyek sajnos nem fedik le minden iparágat, így például nem választhatunk egy általános Szolgáltatás besorolás, pedig sok ilyen jellegű honlap van.

 

4. Kísérletek bővítése

Június elején írtunk arról, hogy az eddig külön "termékként" futó Webhely-Optimalizáló beolvad a Google Analytics rendszerébe Kísérletek néven, igaz jóval egyszerűbb formájában.

A Google felismerte, hogy csak akkor lesz sikeres a migrálás, ha megőrzik a Webhely-Optimalizáló minden jó tulajdonságát. Ezért most a következő változtatások történtek a Kísérletek részben:

  • • A legfontosabb, hogy július végétől már minden fiókban megtalálható a Kísérletek riportcsoport.
  • Másolhatóak a kísérletek. Eddig újat kellett teljesen előre felállítani, de már egy másolás gomb segítségével egyszerűen csinálhatunk másolatot.
  • Bővült a riportolás rész, így már tudunk alapmutatók, célok és e-kereskedelmi mutatók alapján is értékelni.
  • Relatív URL címek megadásának lehetőség. Eddig csak a webhelyünk al-oldalait tesztelhettük, mostantól lehetőség van több domain cím alatti tartalmat bevonni a kísérletbe.

Ezek remélhetőleg csak az első módosítások voltak az idei évben, hiszen hamarosan itt van az augusztus vége, amikor teljesen megszűnik a Webhely-Optimalizáló, a Kísérletek pedig még közel nem nyújtja ugyanazon lehetőségeket a tartalmak teszteléséhez.

 

 

További információk

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr844674380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása