Egy webanalitikai eszköznek többféle tevékenységhez is megfelelő pontosságú és mélységű adatokat kell szolgáltatnia. Egyrészt a mély elemzésekhez kellően szegmentálható, szűrhető, dimenzionálható információkat kell adnia; másrészt vizuálisan lehetővé kell tennie a különböző mutatók (vagy több mutató együttes) megjelenítését időben/egymáshoz képest, amely a trendek azonosítását és követését hivatott szolgálni.
A harmadik feladata pedig az egyszerűbb irányítópultok és az összetettebb egyéni jelentéseken keresztül a kulcsmutatók alakulására azonnali állapotot kell közölni, hogy akár egyetlen rátekintésből kiderüljön, jó irányba haladnak-e a "dolgok".
Ennek a feladatnak tökéletesen megfelelnek az okostelefonok, hiszen internet és applikációk futtatására képesek, kellően nagy a kijelzőjük és a legtöbb felhasználónak minden a keze ügyében vannak.
Az Android operációs rendszerű készülékeken eddig is elérhetőek voltak 3. fél által készített Analytics applikációk, amelyek a Google Analytics API-t használva jobb-rosszabb minőségben próbáltak megfelelni ennek a feladatnak.
A múlt heti Google I/O konferenciához kapcsolódóan jelentette be a Google a hivatalos Analytics applikációt az Android rendszerekre.
Lényegében csak az alapvető információkat és lehetőségeket emelték át a felületről az applikációban.
Öt "fülünk" van, amely a menüként funkciónál:
1. Lehetőségünk van a bejelentkezési e-mail cím és jelszó megadása után engedélyezni, hogy az applikáció kommunikáljon a szerverre az API-on keresztül. Ha ez sikeres volt, akkor kiválaszthatjuk a fiókok-profilok közül, hogy melyik adatait akarjuk aktuálisan látni.
2. Második menüpontként megnézhetjük aktuálisan mennyien vannak a honlapunkon, azok milyen látogatói forrás típusból jöttek és hogy mely al-oldalainkat nézik a legtöbben.
3. A következő menüpont az Irányítópult. Itt 2 grafikon megjelenítésére van lehetőség, ezek idő intervallum/mutató/szegmens/stb. megadására lehetőségünk van, de például 2 mutatót már nem tudunk egyazon grafikonon látni:
4. A leginkább megfelelő menüpont egy mobileszköz applikációnak az Automatikus Figyelmeztetések. A rendszer itt azon fontos források/mutatók/dimenziók listáját mutatja, amelyek nagyobb mértékben változtak vagy fontos mutatók és kisebb mértékű változásaik is már hatással vannak az oldal aggregált teljesítményére.
Sajnos a felülettől eltérően nem tudunk "fontosságot" állítani, így lehet hogy nem látunk itt semmilyen adatot.
5. Az utolsó menüpont az Egyéni figyelmeztetések, ahova mi tudunk létrehozni feltételeket, amelyek teljesülése esetén riasztás jelenik meg ebben a menüpontban.
Ami nagyon hiányzik az applikációból az a forgalmi források főbb mutatónak táblázatos formában történő megjelenítése; a cél/e-kereskedelem tartalmaknak külön menüpont illetve egy áttekintés az alapmutatókról, ahol az összes alapmutatót láthatjuk egyben.
Remélhetőleg az applikációt hamarosan tovább fogja fejleszteni a Google, hiszen a már több hónapja elérhető gAnalytics applikáció sokkal jobban leköveti a felület struktúráját, részletesebb, vizuálisabb formában adja vissza fiókunk adatait.