Az online keresekedők sikerének titka a 2014-es karácsonyi szezonban

2014. november 12. 15:42 - Bay Áron


A kulcs a tervezés.

Az elmúlt évek trendjei alapján látható, hogy az ünnepi készülődés évről évre egyre korábban kezdődik. Azt is észrevehettük, hogy a vásárlási láz túlnyúlik a hagyományos szezonon, hiszen 2013-ban a tranzakciós arány még az ünnepek után is növekedést mutatott. Több olyan webáruházzal dolgozunk együtt, akiknél a decemberi időszak konverziós eredményeit az elmúlt 2 év januárjában sikerült túlszárnyalni! Ez a folyamat jó lehetőséget kínál az online kereskedők számára, de fontos, hogy jó időben tegyük meg a megfelelő lépéseket. A legfontosabb dolog, amit tehetünk a siker érdekében a digitális stratégiánk megtervezése. Ehhez nyújt segítséget a Google elemzése a 2013-as karácsonyi szezon adataiból, amihez az Analytics fiókok számait vették alapul.

Melyik napok hozzák a legtöbb tranzakciót?

A sikeres ünnepi stratégia kialakításához először meg kell értenünk, melyik napokon számíthatunk a legtöbb eladásra. Amint ezzel tisztában vagyunk, elkezdhetjük kialakítani azt a stratégiát, ami a megjelenéseinket és a promóciókat nem csak ezekre a napokra, de az egész szezonra optimalizálja.

Ahogy azt a legtöbb kereskedő tudja, a Kiber Hétfő (Cyber Monday) az online vásárlás napja az év során. Ez a nap hozza a legtöbb tranzakciót az összes többi közül és 2013-ban a tranzakciós ráta 170%-kal volt magasabb mint egy átlagos napon. A második helyezett a Fekete Péntek (Black Friday), ami az elmúlt három év során egyre nagyobb szerephez jut az online értékesítés során. 2013-ban a Fekete Péntek tranzakciós rátája 114%-kal magasabb volt mint a napi átlag. A következő táblázat megmutatja a legjobb napokat 2013-ban a tranzakciók mennyiségét és a tranzakciós arányt figyelembe véve.

Screen Shot 2014-10-16 at 8.38.05 AM.png

Általánosságban azt mondhatjuk, hogy a Kiber Hétfőn és a Fekete Pénteken kívül a karácsony előtti hétfők és keddek generálják a legnagyobb számú tranzakciót decemberben. Érdekes módon a legnagyobb számú tranzakciót hozó napok nincsenek összefüggésben azokkal a napokkal, amikor a legtöbb vásárlási folyamat indul (vagyis a legnagyobb a forgalom az oldalakon), úgyhogy nem érdemes a legforgalmasabb napokat alapul venni, ha arra vagyunk kíváncsiak, mikor történik a legtöbb tranzakció.

Screen Shot 2014-10-16 at 8.42.33 AM.png

Hogyan növelhetjük az eladások számát a legjobb tranzakciós napokon?

Az ünnepek előtti időszak generálja a legnagyobb tranzakciós arány csúcsokat és a legkisebb mélypontokat az egész év során. Hogy az online vásárlások számát növelni tudjuk fontos, hogy kialakítsuk milyen online marketing eszközöket - pl. AdWords hirdetéseket - használunk a karácsonyi kampány során. Az ünnepi időszakban érdemes a tranzakciós ráta emelkedéseit, mint szorzót figyelembe vennünk a licitalapú hirdetési rendszerekben. Az AdWordsben például az ajánlatkorrekciók használatával szabályozni tudjuk, hogy a jobban teljesítő napokon vagy időszakokban az eredményesebben konvertáló pozíciókban szerepeljenek a hirdetéseink és akár a versenytársakat is megelőzzük a potenciális vásárlók elérésekor. A tranzakciós ráta emelkedése a legjobb napokon a fenti táblázatban látható, míg az alábbi diagramból néhány ötletet meríthetünk a karácsonyt megelőző és az ünnepeket követő hetekre.

Screen Shot 2014-10-16 at 8.46.45 AM.png

Ahogy látható, a legjobb napok generálják legnagyobb tranzakciós arány emelkedéseket, de elég sok kiemelkedő pont van hálaadás környékén is és közvetlenül karácsony előtt. Értelemszerűen hazánkban a hálaadást nem ünnepeljük, így ezen a ponton több eltérés is lehet a magyarországi és az amerikai trendek között. Ugyanakkor a felhasználói viselkedés nagyon hasonló csupán a kiugrást generáló napokat illetően látunk egyértelmű eltéréseket.

A fogyasztói marketing hagyományosan bonyolult és sokszor trendvezérelt, ez pedig nehéz és bizonytalan időszakká teszi ezt a periódust az online kereskedők számára. Azonban aki megfelelően felkészül, komoly eredményekre számíthat 2014-ben is. A Google Analytics felhasználók könnyen testre szabhatják a fenti elemzést a saját adataikkal és azokkal, amelyek az Összehasonlítás riportban elérhetők.

Az adatokról

Ahhoz, hogy minél pontosabb vizsgálat készüljön, a Google Analytics csapat munkatársai több milliárd Analytics munkamenetet elemeztek. Ezeket a munkameneteket és tranzakciós trendeket használták, és megnézték azokat a folyamatokat, amelyek tranzakciót tartalmaztak, hogy kiszámolják a tranzakciós arányokat. A kutatás természetesen csak azoknak a fiókoknak az adatait tartalmazza, amikben engedélyezték a Google számára az anonim adatok megosztását.

Forrás: Online Retailers: The Secret to Seasonal Success in 2014

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr876890625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.