Top 3 Google Analytics konfigurációs hiba és a megoldás

2014. szeptember 30. 11:45 - Bay Áron

53900094.jpgA pontos adat fontos. Mennyire fontos? Több tanulmány is igazolja - és mi is számtalan alkalommal írtunk már róla - hogy a hibás adatok a cégek 88%-ának a bevételét is közvetlenül befolyásolják. Tény, hogy egy átlagos vállalat a bevételének akár 12%-át is elveszi a hibás adatok miatt. Az Analytics egy professzionális rendszer rengeteg olyan értékes funkcióval, ami segít abban, hogy az online eredményeinket optimalizáljuk. Hiába viszont a Google  Analytics minden előnye, ha nem győződünk meg az adatgyűjtés pontosságáról. Az Analytics számára az adatok jelentik az "üzemanyagot" – a hatékonyság pedig az adatok mennyiségén és minőségén múlik – főleg az olyan különösen fejlett algoritmikus marketingeszközök esetében, mint például az adatvezérelt attribúció.

Két hónappal ezelőtti megjelenése óta egy új, népszerű diagnosztikai eszköz is keményen dolgozik rajta, hogy mindig a legjobb és legpontosabb eredményeket kapjuk. Most azt mutatjuk be, melyek a legjellemzőbb mérési hibák, mi ezeknek a következménye és mik a lehetséges megoldások.  Egyszerűbben fogalmazva, megnézzük, mit tehetünk, mikor a diagnosztikai eszköz azt írja ki nekünk: „Rossz alapértelmezett URL”, „Eltérés a kattintások és a munkamenetek száma között”  vagy „Szabálytalanságok a célkonverzióban”. Az alábbiakban láthatjuk, hogy mi a hatása ezeknek a hibáknak és mik lehetnek az általános következményeik.

Analytics_ertesítések.PNG

Rossz alapértelmezett URL

„Az adat minőség nélkül haszontalan.”
João Correia, Analytics stratéga, Blast Analytics & Marketing

Amikor Google Analytics Accountot hozunk létre egy weblap nyomon követéséhez, az egyik első dolog, amit a rendszer kér tőlünk, egy alapértelmezett URL. Ez általában a weboldal főoldala. A Diagnosztikai eszköz meggyőződik róla, hogy a megfelelő oldalt adtuk-e meg alapértelmezett webcímként és jelzi, ha nem így van. A helyesen megjelölt oldal az első, és elengedhetetlen lépése annak, hogy megértsük, hogyan viselkednek az ügyfeleink.

Ez a hibaüzenet általában annak az eredménye, hogy hiányzik, vagy rosszul van beillesztve a követőkód az oldal főoldalára, vagy egyszerűen csak elgépelés maradt a bevitt URL-névben. Ha ez a helyzet, és csak az URL névben van elírás, elég egyszerűen bejelentkezni a fiókba, belépni az admin felületre és a „beállítások” menüpont alatt kijavítani az alapértelmezett webcímet.  Ha a hiba a követőkódban van, a webmesterrel kell kapcsolatba lépni és megmondani neki, hogy telepítse fel azt megfelelően.

Az alapértelmezett webcímen kívül a rendszer a weboldal összes aloldalát is átvizsgálja. Olyan oldalakat keres, ahol a kód hiányzik vagy hibás a követőkód. Az ellenőrzés folyamatosan fut, így ha a jövőben új oldalakat teszünk közzé, a rendszer azoknál is ellenőrzi a mérőkód helyes beillesztését.

Eltérés a kattintások és a munkamenetek száma között

„A diagnosztika segített megtalálni és javítani az adateltéréseket az AdWords fiókomban. Az eszköz nélkül valószínűleg sosem vettem volna észre, hogy az adataim hibásak. Kiváló eszköz!”

Monika Rut-Koroglu, digitális analitika és optimalizálás, FXCM

A Google Analytics lehetőséget kínál arra, hogy a felhasználók megosszák az adataikat a kapcsolt AdWords fiókjukkal is, ezáltal egyedülálló és jól használható elemzésekhez juthatnak hozzá. Ilyenkor azt várjuk, hogy az AdWordsben látott kattintásszám megegyezik az Analyticsben látható munkamenetek számával – de a helyzet nem mindig ez. Az eltérés jelentősen le tudja lassítani az elemzési és optimalizálási folyamatot, ezért ezeket az eseteket mindig alaposan meg kell vizsgálni.

Ennek a problémának többnyire a konfigurációs beállításokhoz van köze. Például ha a kattintások valamilyen harmadik félen keresztül átirányítással jutnak el az oldalunkra. A harmadik fél néha későn adja meg a létfontosságú címkézési paramétereket, így az Adwords és az Analytics nem tudja a kattintásokat a munkamenetkehez kapcsolni. Egy másik ok, ha az AdWords automata címkézés funkciója ki van kapcsolva, és a felhasználókat a mobil verzióra irányítjuk, akkor akaratlanul is "eldobja" a rendszer a címkét.

Ezeknek a problémáknak változatos megoldásaik vannak. A Google-nak van egy részletes útmutatója, ami végigvezet ezeken, de használhatjuk az Analytics súgóját is, ami lépésről lépésre segít, hogy megtaláljuk és elhárítsuk a problémát. Ha külsős szolgáltatóval dolgozunk, aki átirányítást alkalmaz vagy aki "elveszti" a paramétereket, akkor ezt jelezzük. Ha az automata címkézés korábban ki lett kapcsolva, gondolkodjunk el a visszakapcsolásán.

Facebook-apps-Google-analytics-goal-settings.jpg

Szabálytalanságok a célkonverzióban

„A [Google Analytics Diagnostics] nagyon jó ötlet… Csak most fedeztem fel az iPad-emen. Segít, hogy újraértelmezzem és javítsam a céljaimat és megtaláljam, hogy mi az, ami nem működik.”

Sherri Matthew, hárfaművész, vállalkozó

A Google Analytics célmérés nagyon jó módszert jelent, hogy azonosítsuk és nyomon kövessünk mik a legjövedelmezőbb eredmények számunkra. Néha ezek a mérések meghibásodnak és nem működnek tovább megfelelően ezek a riportok. A Google folyamatosan ellenőrzi ezeknek a teljesítményét és figyelmeztet, ha valami gond lép fel.

A leggyakoribb oka a meghibásodásnak az URL-cím változás. Ha a webmester megváltoztatja az oldalunk URL-jeit, de a céloknál megadott URL-eket nem frissítjük ennek megfelelően, akkor a mérés leáll. A másik gyakori ok, hogy a korábban beállított eseménykövetés megváltozik az oldalunkon, de a céloknál megadott eseményeket nem frissítjük.

Ha ezek miatt lép fel probléma az oldalon, akkor látogassunk el a Google Analytics fejléce alatt található „Admin” linken keresztül a vezérlőfelületre és kattintsunk a „Célok” (Goals) menüpontra, hogy kijavítsuk a beállításokat.

További információk az Analytics-értesítésekről

Az eszköz (néhány kivétellel) minden nap végigfut és problémákat keres. Átvizsgálja az oldalak taggelését, a fiók beállításait és a jelentés adatokat, hogy elkerülje az adatminőség problémákat. Csak azok a felhasználók láthatják az értesítéseket, akik legalább Szerkesztő (Edit) szintű felhasználói jogosultsággal rendelkeznek. Az eszköz az első választ veszi figyelembe, így ha az első felhasználó figyelmen kívül hagyta az üzenetet, az olyan, mintha az összes többi is ignorálta volna.

A diagnosztika jelenleg is tucatnyi hibát keres és még több tucat van tervben. Figyeljük folyamatosan a fiókunkat, minden felfedezett új hibáról és lehetőségről értesítést fog adni!

Jó analizálást mindenkinek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr506741589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.