Universal Analytics beállítás ellenőrzőlista

2014. augusztus 13. 16:35 - Bay Áron

279a154.jpgNéhány napja jelent meg egy interaktív ellenőrző lista az Optimizesmart.com oldalán angol nyelven, ebből készítettünk nektek egy rövid ízelítőt, hogy mivel érdemes elkezdeni a munkát.

Weboldal Audit

 

1. Látogasd meg az ügyfél weboldalát (saját weboldalad)

2. Végezd el az 5 másodperces tesztet

• Amikor meglátogatod a honlapot nézd 5 másodpercig, próbálj meg annyi információt megjegyezni, amennyit tudsz és utána lépj tovább a Google főoldalára vagy más weboldalra.

• Tegyél fel magadnak két kérdést: Miről szól a weboldal? Mit próbál meg eladni?

Jegyezz fel mindent amire emlékszel az oldallal kapcsolatban. Ez a teszt később segíteni fog hogy meghatározz stratégiákat a visszafordulási arány csökkentésére.

3. Böngészd át a weboldalt alaposan és jegyezd fel, ami fontos:

3.1 A weboldalt érintő kérdések az oldal design-al, navigációval, usability-vel, tartalmakkal, képekkel, videókkal, stb. kapcsolatosak.

3.2 A weboldal részeit külön egységként érdemes nyomonkövetni (szűrt nézeteken keresztül), mint egy fórum vagy blog esetében, stb.

3.3 A forgalmi forrásokat szintén érdemes külön mérni (szűrt nézeteken keresztül), mint például a közösségi médián keresztül jövő forgalom, e-mail vagy más kampányok esetében.

3.4 A látogatói interakciók (mint például a feliratkozások, bejelentkezések, letöltések). Ezeket az interakciókat célszerű eseményméréssel követni.

3.5 Weboldal célok - határozd meg az összes mikro és makro konverziót. [a fontosabb azonnali értéket teremtő konverziókat hívjuk makro konverzióknak, a kisebb de idővel akár eladáshoz vezető konverziós cselekvéseket pedig mikro konverzióknak]

3.6 Navigációs útvonalak, amik a makro és mikro konverziók megvalósulásához vezethetnek. [a navigációs útvonalak olyan weboldal sorozatok, amiktől azt várod hogy ha a felhasználók végigmennek rajta, akkor végül vásárolnak vagy valamilyen más célt végrehajtanak]

3.7 A felhasználók viselkedése (mint például az oldalon töltött idő) ami makro/mikro konverziók teljesüléséhez vezet.

4. Állíts fel SMART (Specific, Measurable, Attainable, Realistic, Timely - Specifikus, Mérhető, Elérhető, Reális, Időszerű) célokat.

5. Szerezz írásos jóváhagyást a célokra, cél értékekre és csatorna lépésekre vonatkozóan. Ezzel megkímélheted magad a jövőben vitáktól és nézeteltérésektől a konverzióméréssel kapcsolatosan.

6. Amennyiben még nem rendelkezel Analytics fiókkal, itt létrehozhatsz egyet: https://www.google.com/analytics/web/provision#provision/SignUp/

7. Ha már rendelkezek Analytics fiókkal, hozz létre egy új Universal fiókot azon belül.

A cikk további részét angol nyelven elolvashatjátok, mindenkinek erősen ajánlott, aki még az átállási folyamat előtt áll: http://www.optimizesmart.com/google-analytics-setup-checklist/

Jó analizálást!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr876600857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.