Fontos újdonságok - Google Analytics Summit 2014

2014. május 29. 10:20 - Deli Norbert - HD

summit.png

A Google Analytics Summit rendezvényt minden évben megtartják - általában ősszel - a cég kaliforniai központjában, a tavalyiról és a tavaly előttiről mi is beszámoltunk.  Azért fontos "mérföldkő" szokott ez az esemény lenni, mert ilyenkor fontos Analytics újdonságokat jelentenek be. 

Nincsen ez másképp a héten zajló 2014-es rendezvényen sem.

1. A legfontosabb újdonság a webáruház tulajoknak jelent majd nagy segítséget.  

A legtöbb webshop mindössze az alap e-kereskedelmi kód elhelyezésével csak a konkrét vásárlásokat és az azokban szereplő termékeket követi nyomom. Mi próbáljuk mindig a velünk kapcsolatban lévő kereskedőket arra ösztönözni, hogy szegmentálják a látogatókat a potenciális vásárlókat is (kik érik el a termékkategória oldalakat; kik a termék oldalakat; kik raknak kosárba termékeket; kik kezdik el a vásárlói folyamatot). Ehhez viszont vagy külön mérőkódot kellett elhelyezni az oldalon vagy speciális szegmensek sokaságát elkészíteni.

A most bejelentésre került Továbbfejlesztett E-kereskedelem funkció ezt valósítja meg, de sokkal átláthatóbb és részletesebb formában, igaz hogy az extra mérőkód használatot nem ússzuk meg. 

Cserébe például ilyen látványos grafikonon nézhetjük a vásárlási előtti fontos cselekvéseket (mikro-konveziókat): 

ecommerce.png

Ha használni akarjuk a Továbbfejlesztett E-kereskedelem lehetőséget, akkor az Universal Analytics típusú mérés kell hozzá. Második lépésként el kell helyeznünk a forráskódban az ec.js fájl hívását, valamint meg kell címkéznünk az egyes oldalakat, így azonosítva őket. A részletes technikai leírás (angolul) itt található meg

A rendszer lehetőséget nyújt a termék oldal megtekintéstől, a termék adatokon és a termék promóciók követésén át, a kosárba rakáson keresztül teljesen a vásárlás végéig nyomon követni a vásárlókat. 

Végső lépésként pedig a felületen az Adminisztráció résznél immár külön szedett E-kereskedelmi beállításoknál engedélyezni kell a Továbbfejlesztett e-kereskedelmi jelentéseket, valamint megadni a Csatornalépéseket. 

ekereskedelem.jpg

Ez egy rendkívül hasznos funkció a webáruházaknak, ami folyamatosan kerül bevezetésre a felhasználói fiókokba a következő hetekben. 

2. A második újdonság (csomag) a riportolási lehetőségekhez kötődik

Az Analytics eddig is bőkezű volt velünk a riportolás terén, hiszen a Gyorsparancsoktól kezdve az Egyéni jelentéseken és Irányítópultokon át a Google Analytics API-ig nagyon változatos formában tudtuk a szerveren tárolt adatokat megjeleníteni. Ezen kör tovább bővül most, hiszen a Tartalmi csoportosítás lehetőség mellett csatornákat/marketing forrásokat is tudunk majd összefogni, ami az attribúciós értékelés valamint modellezésnél lesz igen hasznos.

Az Universal Analytics egyik nagy előnye a "hagyományos" méréshez képest, hogy lehetőséget ad adatok visszatáplálására, így az eddigi webanalitika elemző eszközből egy üzleti elemző eszközt készíthetünk. 

A feltöltendő adatok eddig csak Költségadatok voltak, de mostantól már termékekre, felhasználókra vagy akár visszaküldött vásárlásokra vonatkozó információkat is fel tudunk tölteni a rendszerbe. Mindezt az Adminisztráción belül a Tulajdon szinten megtalálható Adatok importálása felületen keresztül tudjuk beállítani, valamint a kapott adatkészletséma alapján vagy CSV/Excel fájlokban feltölteni vagy a Google Analytics API-t használva dinamikusan végezni a feltöltést (ez viszont programozást igényel). 

adatok feltoltese.jpg

Apróbb újdonságként bejelentették még a Google Analytics Premium verziójához kötődő "igazgató szintű" riportolási lehetőségeket, 4 féle új API protokollt, illetve az egyéni táblák lehetőséget, amivel nyers adatokból jelentős méretű egyéni riportokat tudunk készíteni.

Reméljük hamarosan minden fiókban elérhetőek lesznek ezen funkciók és mindenkinek lehetősége lesz alkalmazni őket, mert ismét előre lépést nyújtanak az üzleti elemző kialakításának folyamatában. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr196225781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.