Universal Analytics - nincs több kifogás

2014. április 03. 10:01 - Deli Norbert - HD

UA beta0.jpg

Már sokszor írtunk a Google Analytics jövőjéről, az Universal nevű teljesen új mérési rendszerről. Eddig az átállást - a tavaly év elejei publikus béta állapot óta - fennálló hiányosságok miatt nem javasoltuk, de várható volt, hogy a Google hamarosan megszünteti a hiányosságokat. 

Ezt meg is tette a második negyedév második napján, hiszen tegnap lekerült az eszközről a béta jelző, ami a hiányzó funkciók bevezetését és újak megjelenését is magával hozta. Így a Hagyományosnak nevezett (továbbra is a felhasználók döntő többsége által használt) verzió minden elemét tartalmazza már az Universal verzió, sőt még többet is. Lássuk mik a most bevezetett "újdonságok":

1. Analytics alapú remarketing támogatása

A 2012 év vége óta elérhető Analytics alapú remarketing sokkal jobban skálázható hirdetési célzási lehetőségeket nyújtott, mint az AdWords alapú. Sajnos ezt a funkciót mindez idáig nélkülözni kellett, de most már - hála a DoubleClick adserver szolgáltatások átvételének - az Universal-ban is elérhetőek.

2. Demográfia és Érdeklődés adatok megjelenése

A DoubleClick-hez kötődő másik lehetőség volt a látogatóik korcsoport illetve nem besorolása, valamint az információ, hogy milyen érdeklődési kategóriákba sorolhatóak be. Ez is most bevezetésre került. 

3. Teljes Google Tag Manager (Címkekezelő) támogatás

Most már a Tag Manager eszköz támogatja az összes Universal Analytics lehetőséget, köztük a most bevezetetteket is.

4. Eszközök keresztmérése

Az elmúlt évek egyik jelentős változása volt a felhasználók viselkedésében, hogy már nem csak látogatói/marketing forrásokon keresztüli, hanem eszközökön keresztüli látogatások is generálódnak. Ez méréstechnikában nagyon nehezen volt lekövethető a Hagyományos Analytics keretein belül, viszont az Universal Analytics-ben a User ID használatával ez már megoldható. 

Ez azt jelenti, hogy ha valamilyen honlapon belüli interakció alapján - mondjuk bejelentkezés, regisztráció, vásárlás - azonosítani tudunk egy felhasználót, akkor mindegy, hogy milyen eszközről jön legközelebb és hajtja végre ugyanazt az interakciót, tudjuk pontosan azonosítani. 

A most bevezetésre kerülő riportok például megmutatják - a Többútvonalas csatornák riportokhoz hasonlóan -, hogy milyen átfedés van az egyes eszközökről jövő látogatások-vásárlások között: 


UA beta2.png

5. Időzóna alapú adatfeldolgozás

A mért adatok feldolgozása eddig a Csendes-óceáni időzóna alapján történt, a Nézetek szintjén azt tudtuk megadni, hogy milyen időzóna szerinti bontásban láthassuk a riportokat. Ez is változott most, hiszen a beállított időzóna már az adatfeldolgozás időpontját is meghatározza, így például egy koreai felhasználó jóval hamarabb kaphat adatokat ugyanazon oldalról, mint a másik Nézetet használó amerikai kollégája.

 

Kezdjük el kialakítani/átgondolni a Universal Analytics méréseinket

Az Universal Analytics már maga a Google Analytics, hiszen mindent tud, amit a Hagyományos Analytics és még többet is.

Gondoljuk át jól, hogy milyen adatokat akarunk mérni az eddigieken túl.

A következő cikkeinkben összegyűjtjük a webáruház illetve a tartalmi oldalakra vonatkozó Universal Analytics mérési lehetőségeket. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr345891604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.