Tartsd naprakészen a tudásod!

2014. február 21. 11:15 - Bay Áron

Hamarosan 2 éves lesz a blogunk és a kezdetektől fogva az volt a célunk, hogy a webanalitika iránt érdeklődőket segítsük naprakész információkkal, szakmai hírekkel, trendekkel. Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, ez egy olyan terület, ami nagyon jelentős fejlődés előtt áll. Jól mutatja ezt az is, hogy a Google Analytics rendszere és felhasználói felülete is rengeteg átalakításon ment keresztül a blog elindítása óta. Ha belegondolunk, hogy azóta mennyivel nőtt a weboldalak mobileszközökről érkező látogatói forgalma, akkor azt is beláthatjuk, joggal merült fel az a gondolat, hogy a jövőben a webanalitika helyett a digitális analitika lesz az új buzzword.

I-heart-analytics.jpg

Az élethosszig tartó tanulás fontossága az informatikához közel álló területeken napjainkban nem megkérdőjelezhető. Néhány hónap kihagyás is jelentős hátrány, hiszen folyamatosan érkeznek az új eszközök és funkciók. Nem győzöm hangsúlyozni, azon túl, hogy elkezdjük ezeket az eszközöket használni, akkor követjük el a legnagyobb hibát, ha mindezt rosszul tesszük. Márpedig a tapasztalatunk az - ezt külföldi kutatások is megerősítették - nagyon sokan nem használják ki a rendelkezésre álló lehetőségeket.

Azoknak, akik szeretnék jól csinálni készítettünk egy 14 részes heti hírlevél sorozatot. Két fő egységre bontottuk, a kezdőnek szóló 5, míg a haladóknak szánt 9 részből áll. Így néz ki a levelek tematikája:

Kezdő:


1. rész: Alapmérőkód beillesztés
2. rész: Alapmutatók bemutatása
3. rész: Felület bemutatása
4. rész: Alap riportok ismertetése
5. rész: Célmérés beállítása

Haladó:


1. rész: Alap mérőkód ellenőrzése (jó helyen van-e, megfelelően mér?), üzleti célok meghatározása
2. rész: Hogyan növeljük az adatgyűjtés biztonságát, az Analytics határai
3. rész: Profilok beállítása, profil ötletek
4. rész: Haladó riportok bemutatása (Közösségi, AdWords, stb.)
5. rész: Szegmensek használata, speciális szegmensek beállítása
6. rész: Egyéni jelentések létrehozása
7. rész: Egyéni figyelmeztetések létrehozása
8. rész: E-kereskedelmi mérés beállítása
9. rész: Címkézés

Amennyiben felkeltette az érdeklődésedet itt tudsz feliratkozni mindkét sorozatra: http://www.hdmarketing.hu/oktatas/google-analytics-tudasanyag/

A szakmában már most is szakember hiány van globális szinten és a helyzet a következő években csak romlani fog. Ami egyben lehetőséget is jelent azok számára, akik érdeklődnek a szakma iránt. Magyarországon jelenleg a felsőoktatásban nincs olyan képzés, ami ezeknek az eszközöknek a használatát olyan mélységben oktatná, hogy legalább az elméleti tudást megszerezhessék vele a hallgatók. Ráadásul az elméleti alapozáson túl hatványozottan fontos a gyakorlati tudás, hogy ne csak "riportoló mókus" váljon az emberből.

Ha úgy érzed, hogy a fenti témák tanulmányozásában a hírlevél már nem nyújtana elég segítséget, akkor érdemes megfontolnod a részvételt valamelyik egész napos képzésünkön. Márciusban 2 webanalitika képzést is tartunk:

Kezdő: 2014.03.13 (csütörtök)

Haladó: 2014.03.21 (péntek)

A részletes tematikát az alábbi linken érheted el és jelentkezni is itt tudsz: http://www.hdmarketing.hu/oktatas/webanalitika-kepzesek/

Aki február 28-ig jelentkezik valamelyik képzésünkre, annak 25% Early Bird kedvezményt adunk!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr465825212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.