Analitika HírNAP - 2013.08.01.

2013. augusztus 01. 09:58 - Bay Áron

new2.JPGBár a fejünkben még mindig az él, hogy a nyár teljes mértékben uborkaszezon, amikor nem történik semmi jelentős, ez azért az utóbbi években már nem teljesen állja meg a helyét.

Mi sem igazolja jobban ezt, hogy az Analytics fejlesztői is gőzerővel dolgoznak, júniusban és júliusban is több fontos újdonságot jelentettek be, amin jelenleg is dolgoznak, némelyik pedig már néhány szerencsés fejlesztő számára elérhetővé is vált.

Ismét összegyűjtöttük azokat a legfontosabb híreket, amikről érdemes tudni, még akkor is, ha több fejlesztés csak hetek múlva lesz elérhető.

Az egyik legfontosabb esemény, hogy teljesen újragondolták a speciális szegmenseket a beállításuk lényegesen egyszerűbbé válik a hétköznapi felhasználók számára és több új funkcióval is bővül. A változásokról részletesen írt a hivatalos blog, és Justin Cutroni Analytics evangelista, mindkét cikket érdemes átolvasni. Sajnos még a magyar felületen nem találkoztunk vele, ha ez megtörténik, akkor részletesen írunk róla.

http://analytics.blogspot.hu/2013/07/re-imagining-segmentation-in-analytics.html

http://cutroni.com/blog/2013/07/16/google-analytics-segmentation/

Minden weboldal tulajdonos szeretné tudni, hogy a weboldalának látogatói mennyire elégedettek az oldal működésével, a vásárlási folyamattal, funkciókkal, stb. Egy ilyen kutatás kialakítása és elemzése pénzt, időt és emberi erőforrást igényel, nem beszélve arról, milyen nehéz a megfelelő eszközt kiválasztani, amivel a kutatás elvégezhető. Ehhez nyújt segítséget a Google Cunsumer Surveys eszköz.

http://analytics.blogspot.hu/2013/06/website-satisfaction-by-google-consumer.html

http://cutroni.com/blog/2013/07/12/how-to-analyze-user-behavior-with-a-google-website-survey/

A keresőóriás készített egy Databoard nevű eszközt, aminek a segítségével különböző kutatások között tudunk böngészni, amik nagyon hasznosak lehetnek egy üzleti döntés meghozatalakor. Ezen kívül mi magunk is szerkeszthetünk infógrafikákat az eszköz segítségével. Az egyetlen nagy hátránya, hogy jelenleg csak az USA piacra vonatkozó adatok érhetőek el a rendszerben.

http://www.google.com/think/tools/databoard.html

Annak ellenére, hogy több kutatás is bizonyította már korábban, a lassú oldalbetöltés akár 7%-kal csökkentheti a konverziók számát, az Econsultancy legutóbbi vizsgálata azt mutatja, hogy az e-kereskedelemmel foglalkozó weboldalak betöltési ideje romlott az elmúlt évben.

http://econsultancy.com/hu/blog/63147-ecommerce-page-load-times-are-becoming-slower-stats

Hogy ne csak a Google Analytics-ről írjunk mindig, a Facebook is béta teszteli az oldalakhoz tartozó analitika felületet, az alábbi cikkben benézhettek ti is egy kicsit a motorháztető alá, hogy milyen változtatásokra készülnek.

http://econsultancy.com/hu/blog/63142-facebook-s-new-analytics-tool-is-it-any-good

Ha van olyan hír, amit hiányolsz a listából írd meg nekünk!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr475435844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.