Hatékonyság mérés a több eszközt használó online világban

2013. június 03. 10:23 - Bay Áron

LearnWithGoogle.jpgA felhasználók folyamatos képzése nagyon fontos, ezt a Google is tudja és tesz is ennek érdekében. Magyar nyelven egyelőre még jóval kevesebb ilyen oktatóanyag érhető el, mint angolul, de tegnap volt szerencsém részt venni a második magyar nyelvű webináriumon, aminek a témája Konverziókövetés és Google Analytics volt.

Erről részletes beszámoló készül majd a magyar nyelvű AdWords blogon és érdemes figyelni a következő webináriumokat is, mert biztos vagyok benne, hogy minden kezdő felhasználónak rengeteg segítséget nyújthat egy-egy ilyen oktatás.

Amiről részletesebben is szeretnék beszámolni az az angol nyelvű Learn with Google Webinars keretében megtartott Measuring Success in a Multi-Device World című előadás. A Learn with Google program keretében kezdőknek és haladóknak egyaránt kínál tanulási lehetőséget keresőóriás különböző témákban az AdWords hirdetési rendszertől elkezdve a YouTube-on át - egyes esetekben általánosabb marketing témákat is érintve - és nem utolsó sorban az Analytics-ről is.

Később várhatóan a tegnap bemutatott anyag is elérhető lesz a rögzített webináriumok között, jelenleg egyelőre csak azok tudják elérni, akik korábban regisztráltak rá.

A legfontosabb mondanivaló ebben az előadásban is az volt, hogy kezdjük el másként szemlélni a különböző marketing csatornákat és az eszközöket, amikkel eléjük az internetet. 8 év alatt hatalmasat változott a világ, amit az alábbi kép is kiválóan szemléltet:

Platform_valtas.PNG

A fogyasztók most már folyamatosan online elérhetőek, az internet használók száma 2009-ről 2012-re 53%-kal növekedett, a YouTube napi megtekintések száma 1 milliárdról 4 milliárdra emelkedett. A Facebook felhasználók száma 300 millióról 1 milliárdra nőtt és a napi tweet-ek száma 2,5 millióról 340 millióra, ami 13 500%-os emelkedés!

Vasarlok_online.PNG

A felhasználók 90%-a, akik több eszközzel rendelkeznek, a különböző tevékenységeket több eszköz használatával fejezik be.

Az előadó 3 fő részre bontotta az információkat:

• Holisztikus mérés

• Csatorna érték mérés

• Aktív mérés

Holisztikus mérés

A felhasználók több csatornát és több felületet használnak egyszerre, attól függően is hogy éppen hol tartózkodnak, éppen ezért a fogyasztói útvonal nem lineáris és nem megjósolható. Ezért fontos hogy kilépve az egyes csatornák külön-külön való elemzéséből holisztikusan szemlélve végezzük az üzleti tervezést.

Mero_eszkozok.PNG
Ami pedig ehhez szükséges, hogy a megfelelő eszközöket használjuk a méréshez.

Csatorna érték mérés

Fontos, hogy az egyes csatornák hatását külön külön és a teljes vásárlói útvonalban is vizsgáljuk, mert csak így tudunk megfelelő üzleti döntéseket hozni.

Attribucios_modell.PNG

A folyamat nem sztenderdizálható, magunknak kell megtalálni azt, hogy melyik attribúciós modell a legmegfelelőbb számunkra. Ehhez a Google több eszközét is tudjuk használni:

Attribucios_eszkozok.PNG

Aktív mérés

Az adatokat ne csak "létrehozzuk" hanem vizsgáljuk is meg, állítsunk fel hipotéziseket, teszteljünk és az eredmények alapján végezzünk változtatásokat. Hozzuk ki a legtöbbet az adatainkból a megfelelő eszközök segítségével:

Adat_elemzes.PNG

Összefoglalás

Az a korszak végérvényesen lezárulni látszik, amikor az egyes eszközöket és marketing csatornákat egyesével, egymástól függetlenül pontosan értékelni tudjuk. Egy vásárlói döntéshez a legtöbb esetben egy csatorna már kevés, ezt is bizonyítja a korábban általunk is bemutatott fogyasztói útvonal elemzésére szolgáló eszköz.

A következő dimenzióját ennek a mérésnek Universal Analytics hozza el, amivel az eszközök közötti átjárást is követni tudjuk egy egyedi vásárlóhoz köthető módon.

További információk


Learn with Google Webinars (haladó anyagok angol nyelven)

Customer Journey to Online Purchase

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr25337149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.