Speciális szegmensek a karácsonyi eredmények vizsgálatához

2012. december 19. 15:37 - Bay Áron


Már csak pár nap és véget ér a karácsonyi ajándék vásárlási láz, az ünnepet érintő keresések drasztikusan lezuhannak az év nagy részében látott 0 közeli mélységekbe.

GT_karacsony.PNG

Lassan eljön tehát az idő, hogy az utolsó kampányokat is leállítsuk és bezárjuk a (web)bazárt januárig, de egy pillanatra még álljon meg a kezünk a gomb felett, nem eszik olyan forrón azt a bizonyos bejglit.

A következő néhány napban még érdemes némi figyelmet szentelnünk a kampányainknak, hiszen a "last minute" vásárlók pénteken leadott rendeléseit (világvége hiányában) expressz szállítással szombaton még ki lehet küldeni. Illetve azokat, akik jobban preferálják a személyes átvételt akár még vasárnap is ki lehet szolgálni, feltéve hogy van olyan üzletünk vagy más átvételi lehetőség, ami vasárnap is nyitva van.

A speciális szegmensek abban is segíteni tudnak, hogy ezeket a felhasználókat hogyan érd el és hogy hogyan segíthetsz nekik, hogy időben hozzájussanak az áhított ajándékhoz.

Ehhez első lépésként érdemes megnéznünk az előző években az utolsó pillanatban vásárlók eredményeit. Ahhoz hogy lássunk adatokat szükség van arra, hogy be legyen állítva cél vagy e-kereskedelmi mérés. A vizsgált időszak december 18 és december 24 közötti időszak természetesen az előző évben.

Latgatasok_tranzakcioval.PNG

Vizsgáljuk meg tehát, hogy az organikus keresésekből érkező vásárlók milyen kulcsszavakra kerestek ebben az időszakban. A keresőt érintő változtatások miatt ezt az előző évet nézve még bővebb adatokkal tudjuk vizsgálni. A (not provided) növekedése miatt lényegesen kevesebb adatunk lesz, ha majd az idei évet szeretnénk kielemezni. A keresések között felfedezhetünk olyan szavakat amik egyértelműen utalnak a felhasználók szándékára pl. kiszállítás karácsony előtt vagy ajándék az utolsó pillanatban.

Ugyanezt a vizsgálatot érdemes egyébként a karácsonyt követő időszakra vonatkozóan is elvégezni, hiszen egyre jellemzőbb, hogy ezekben az időszakokban sem áll le a kereskedelem, sokan tudatosan ilyenkor vásárolnak vagy költik el a karácsonyra kapott pénzt illetve utalványokat.

A következő lépés, hogy megvizsgáljuk milyen kapcsolat van a webáruház és a fizikai üzlet között, persze amennyiben van ilyen. Ha van saját boltkeresőnk a weboldalon, akkor erre is készíthetünk egy szegmenst:

boltkereso.PNG

Miután beállítottad ezt a szegmenst módosítsd a időtartamot az elmúlt 7 napra és menj a Tartalom -> Webhelytartalom riporthoz, hogy össze tudd vetni a raktáron lévő és a csak előrendelhető termékeket (ez például lehet egy ok, amiért elmennek az offline üzletbe, hátha ott még van). Aztán ellenőrizd, hogy ezek a termékek valóban elérhetőek-e a boltjaidban vagy be tudod-e szerezni azokat, amikre a legnagyobb a keresettség.

Ha csak online értékesítesz, akkor is a segítségedre lehetnek ezek a szegmensek, egyszerűen csak vizsgáld meg mik voltak a legkeresettebb termékek illetve azok, amiket egymáshoz kapcsolódóan vásároltak és ezeket tedd a lehető legjobban látható helyre a weboldaladon ebben az időszakban.

Ezen kívül egy hasznos funkció lehet még az utolsó pillanatokban is a Remarketinglisták beállítása, amennyiben használsz Google AdWords-öt a hirdetéseidhez, hiszen ezzel a funkcióval meg tudod címkézni azokat a felhasználókat, akik jártak az oldalon, vagy az oldalad egy kiemelt részén például a boltkereső vagy az akciós termékek oldalon. Nekik még az utolsó pillanatban is tudsz valamilyen egyedi ajánlatot vagy speciális információt hirdetni, pl. "Utolsó rendelési időpont karácsony előtt budapesti szállítással december 22. 22:00" vagy "Speciális nyitvatartás az X üzletben, december 24-én 14 óráig átveheti rendelését!"

Van két másik fontos alapértelmezett szegmens is, amit most már egyre gyakrabban érdemes figyelni, ez a Mobilforgalom és a Táblagépes forgalom. Igaz hogy itthon a legtöbb esetben maximum a forgalom 2-3%-a érkezik ilyen eszközökről, de látható a folyamatos növekedés és nem egy ügyfelünk értékelhető mennyiségű vásárlást is regisztrált az ilyen típusú eszközök használóitól.


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr234973122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.