Universal Analytics tények és tévhitek

2012. december 11. 09:47 - Bay Áron

Írtunk már korábban azokról az újdonságokról, amik valószínűleg fenekestül felforgatják azt, amit ma a webanalitikáról tudunk. Ezen belül is kiemelten fontos a Google által 2013-ban elinduló Universal Analytics, ami teljesen megváltoztatja a mérés metódusát, ezáltal olyan lehetőségek nyílnak meg előttünk, amikről eddig csak álmodoztunk.

GA-Summit-2012-002.jpg

 

A funkciókról már írtunk korábban most azokat a kérdéseket szeretném körbejárni, amik ennek az új megoldásnak a kapcsán felmerültek.


1. Továbbra sincs lehetőség arra, hogy egyedileg azonosítsuk a felhasználóinkat (név, email cím, stb.). Amennyiben ezt mégis megtesszük, akkor akár zárolhatják a fiókunkat, nem érdemes ezt megkockáztatni.

2. A korábbi adataink nem összevezethetők az új mérés alapján létrejövő adatokkal. Ez azt jelenti, hogy a meglévő fiókunk értékeit nem tudjuk felhasználni ugyanabban a fiókban, legalábbis a klasszikus értelemben. Amire viszont lehetőségünk van, hogy megtartsuk a korábbi méréseket és beépítsük az új mérőkódot is, aminek az eredményeit egy másik "tulajdon" alatt tudjuk kielemezni. Tehát majd a két típusú mérés párhuzamosan is futtatható lesz, de jelenleg még nem az!

3. Nem lesznek új jelentések és új kezelőfelület. Az adatgyűjtés módszere változik meg, tehát az egyéni dimenziók és mutatók természetesen megjelennek majd a meglévő riportokban.

4. Ahogy korábban már bemutattuk az Analytics korlátait, ezek az adatkorlátok az Universal Analytics-re is érvényesek.

5. Az összekapcsolás más rendszerek adataival nem minden esetben működik (pl. AdSense fiókot az új rendszerbe nem tudunk bekapcsolni).

6. Az Egyéni dimenziók az új egyéni változók. Amennyiben az utóbbit használjuk, akkor természetesen az új rendszerben is célszerű ezeket beállítani.

7. Az új megoldás másképpen dolgozza fel a hivatkozásokat. Alapértelmezetten minden hivatkozás új munkamenetet indít, tehát ha valaki kilép a weboldalunkról, de szinte azonnal visszatér, akkor az 2 munkamenetnek számít. Viszont lehetőségünk van arra, hogy ezt a két munkamenetet egy látogatói profil - ami alapján maga a felhasználó természetesen nem azonosítható - alatt egyesítsük. Így sokkal pontosabb képet kapunk a látogatóink viselkedéséről.

+1. Mindig informáljuk a látogatóinkat a változásokról és a lehetőségekről. Szerencsés, ha engedélyt kérünk tőlük ehhez és arra is biztosítunk lehetőséget, hogy jelezhessék, amennyiben nem szeretnék ha követnénk őket.

További információk:

A Universal Analytics bemutatása



Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr754958255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.