Google Analytics Remarketinglisták

2012. október 16. 10:23 - Bay Áron

A remarketing funkció az AdWords hirdetési rendszerben már több éve elérhető, azonban az elmúlt hónapokban több komoly fejlesztés is történt ezen a területen. Az egyik - és talán a legfontosabb -, hogy mostantól a Google Analytics kód apróbb módosításával már közvetlenül az Analytics felületén tudjuk létrehozni ezeket a listákat, és sokkal részletesebben szegmentálhatjuk, hogy mely felhasználók kerüljenek bele az egyes listákba a viselkedésük alapján, mint az AdWordsben elérhető remarketing funkció segítségével.

Remarketinglistak.png

A felületen 3 előre definiált szegmens érhető el, a 4. esetében pedig mi magunk állíthatjuk be a saját szempontjaink alapján, hogy mely felhasználók kerüljenek be a listákba.

 Az összes látogató

Látogatók, akik az oldal egy bizonyos részét vagy aloldalát nézték meg

Azok a felhasználók, akik valamilyen konverziós célt hajtottak végre

Látogatók, akik megfelelnek valamelyik látogatói szegmensnek

Néhány konkrét példa:

- A felhasználók, akik 7 vagy annál több alkalommal jártak az oldalon, de nem vásároltak

- Aki valamilyen terméket vásárolt 30 napnál régebben

- Akik 5-nél több aloldalt néztek meg, de nem jutottak el az akciós oldalra

- A felhasználók, akik jártak a regisztrációs oldalon és elég időt töltöttek el, mégsem regisztráltak

- Azok a látogatók, akik 20.000 Ft-nál nagyobb értékben vásároltak tőlünk

De lehet a csoportosítás alapja az interakciók sorrendje is:

- Kuponos oldalról érkező felhasználók, akik nem jöttek vissza az oldalra direkt forgalomból

- Akik már korábban regisztráltak az oldalon, de nem vásároltak

A lista létrehozását az Adminisztrálás menüben a Remarketinglisták menüpont alatt tudjuk elkezdeni:

Remarketinglista_letrehozas_1.png

A Saját remarketingtípus létrehozásának kiválasztása utána az alábbi kép fogad bennünket:

Remarketinglistak_Szurok.png


Itt tudjuk kiválasztani, hogy dimenziók vagy az egyes lépések sorrendje alapján szeretnénk szűrni a felhasználókat. Ezek működése nagyon hasonló a Speciális szegmensek használatához, az ott megismert lehetőségek többsége itt is alkalmazható.

A lista létrehozása és mentése után azonnal megjelenik az Adwords fiókban (amennyiben megfelelően össze van kötve az AdWords és Analytics fiókunk!) is az új lista:

AdWords_Kozonsegek.png

Természetesen itt is legalább 100 felhasználónak szerepelnie kell a listában ahhoz, hogy el tudjuk indítani a hirdetéseket ezeknek a felhasználóknak. Ezért is nagyon fontos előzetesen átnézni a korábbi eredményeinket, hogy ennek megfelelően tudjuk kialakítani a megfelelő remarketing hirdetési stratégiánkat.

További információk:

Remarketinglisták a Google Analytics szolgáltatásban (súgócikk)

Remarketing with Google Analytics (angol)

Az Analytics követőkód frissítése a Remarketinglisták használatához (súgócikk)

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr174849238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.