Analytics Kérdések & Válaszok Justin Cutroni nyomán 2.

2012. szeptember 14. 10:25 - Bay Áron

 

QA-Blog.jpgNéhány héttel ezelőtt elkezdtük a Cutroni "mester" által indított kérdezz-felelek cikksorozat feldolgozását. Akkor főként általánosabb kérdéseket vettünk górcső alá, most viszont folytassuk néhány igazi ínyencséggel. Ezek többnyire már haladóbb kérdések, ennek ellenére a kezdők is találhatnak olyan felvetéseket amelyek számukra is érdekesek lehetnek.

Danae Shell kérdése:

Nagyon szeretném használni a Többútvonalas csatornák jelentés a GA-ban, de a 30 napos süti nem működik azoknál az oldalaknál, amelyek 30 napos próba lehetőséget biztosítanak és szeretnék nyomon követni az ügyfeleket érintő összes kapcsolódási pontot a próbaverzió és a jelentkezés/vásárlás között. Mi a javaslatod ezeknek a felhasználóknak a lekövetésére vonatkozóan?

Justin válasza:

Ez egy remek kérdés, rendszeresen találkozunk ezzel a kéréssel. A Többútvonalas csatornák és az Attrubúciós modellezés eszközei 30 napos nyomonkövetést tesznek lehetővé. Valójában a sütivel ebben az esetben nem tudunk mit tenni, a Google Analytics így dolgozza fel az adatokat a háttérben.

Ha azonosítani szeretnéd a 30 napon túl tevékenységeket, akkor ki kell törnöd a Többútvonalas csatornák által nyújtott keretből és olyan mérést kell létrehoznod, ami a tevékenységet és a dátumot is tárolja. Több lehetőséged is van erre: Egyéni változók vagy Események

A legegyszerűbb mód egy látogató fókuszú Egyéni változó. Tárolj el különböző típusú marketing kapcsolódási pontokat ezekben. Ezután arra használd az Egyéni változó riportokat, hogy megvizsgáld mely útvonalak generáltak konverziókat. A nehéz része ennek, hogy minden látogatás alkalmával frissítened kell a változót a hivatkozási információkkal. Ez azt jelenti, hogy egy egyedi JavaScriptre lesz szükséged, hogy frissítsd a sütit.

A másik lehetőség, hogy egy eseményt használsz, ha már van valamilyen módszered arra, hogy azonosítsd a látogatóidat egy munkameneten keresztül, amiben tárolni tudod a hivatkozási információkat is a rendszeredben. Ezután helyezz el néhány eseményt amik listázzák az összes kapcsolódási pontot, amikor megtörténik a konverzió. Azonban jó ha tudod, hogy ez a megoldás jóval több szerver oldali kódot igényel.

Jon Darch kérdése:

Lehet, hogy buta kérdés, de amikor létrehozok egy egyéni Irányítópultot, hogyan tudok létrehozni olyan modult, ami egy mutatót tartalmaz (pl. látogatások az elmúlt 30 napban) az előző havi értékhez hasonlítva és a százalékos csökkenést vagy növekedést is megjeleníti. Biztos vagyok benne, hogy láttam másoknál ilyen beállítást, de nekem nem sikerült.

Ha tudnál valamilyen tanácsot adni, azt nagyon megköszönném :)

Justin válasza:

Sajnos ilyet nem tudsz hozzárendelni az irányítópulthoz. De bízom benne, hogy később fogsz tudni! Manuálisan össze tudod hasonlítani az időszakok eredményeit és utána láthatsz százalékos változást némelyik modulnál, pl. a táblázatos moduloknál.

Kövess bennünket, hamarosan találni fogunk jobb megoldást erre.

Emma Smith kérdése:

Helló Justin,

Amikor létrehozok egy célt (cél URL) hogyan tudom nyomonkövetni a különböző útvonalakat, ahol ugyanaz a cél utolsó lépése?

Köszi,

Emma

Justin válasza:

A különböző útvonalakat a célokhoz a célcsatorna használatával tudjuk kezelni. Amikor létrehozol egy célt hozzá tudsz rendelni egy csatornát is, hogy lásd mennyi felhasználó követi a beállított útvonalat és mennyien használnak másikat. A célfolyamat jelentés segít neked abban, hogy lásd a felhasználók hol lépnek be illetve ki a folyamatból minden egye lépésre vonatkozóan.

Ha különböző útvonalakkal rendelkezel amelyek konverzióhoz vezethetnek, és szeretnéd megérteni, hogy a felhasználók hogyan használják ezeket az útvonalakat, akkor érdemes mérlegelnek több cél létrehozását ezekkel az útvonalakkal. Így könnyebb az adatokat elkülöníteni az elemzéshez.

Amennyiben a célod nem rendelkezik egy pontosan definiálható folyamattal, akkor használhatod a Fordított célútvonal jelentést, hogy megnézd a 3 legfontosabb lépést a konverziókhoz. Vagy próbáld ki a Csatornaábrázolást hogy új konverziós útvonalakat fedezz fel.

Deli Norbert kollégám kérdése:

Van lehetőség arra, hogy Város-Régió-Ország szintű e-kereskedelmi adatokat kapjunk az API használata nélkül? Ezt arra szeretnénk használni, hogy a vásárlók különböző típusait lekövessük.

Justin válasza:

Sajnos nincs. Ezek a dimenziók nem elérhetőek a felületen. Illetve egy gyors megjegyzés, a Google 2012. július 10-től elérhetetlenné teszi a Data Export API-t. A Core Export pedig nem tartalmazza az e-kereskedelemre vonatkozó földrajzi dimenziókat. Esetleg az egyéni változókat használhatod arra hogy a számodra szükséges adatokat kinyerd.

 

Forrás: 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr164772937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.