CrazyEgg - a kattintás térkép eszköz

2012. július 27. 16:30 - Deli Norbert - HD

 

Bár a Google Analytics-et gondoljuk az egyik legjobb analitikai programnak, a blogon a célunk az is, hogy egyéb eszközöket is bemutassunk, amelyek a saját területükön részletesebb információkat adnak vissza.

Az Analytics egyik gyenge pontja az oldalakon belüli kattintások mérése, hiszen jelenleg csak a belső tartalmakra mutató linkekre érkező kattintásokat adja vissza a Tartalom riportcsoport Oldalon belüli elemzés riportjában. 

Tehát nem ad információt a nem link tartalmakra és a külső domain címekre érkező kattintásokról, pedig sokszor ezek száma nagyobb, mint a belső linkekre érkező kattintásoké.

Miért fontos tudnunk, hogy az üzletileg fontos al-oldalainkon hova kattintanak a felhasználók?

Kiderülhetnek olyan hibák, mint a "sok kattintás egy nem kattintható felületre", "kevés kattintás a számunkra fontos tartalomra", vagy konverziós folyamattól történő eltérés okai.

A kattintás térképeket általában a honlap látogatóinak webanalitika megismerése után szoktuk alkalmazni, hiszen azonosítanunk kell, hogy melyik kulcsfontosságú oldalakat kell mélyebben elemezni.

Ennek mérésére sokféle eszköz van már a piacon, ezek közül a legjobb ár/érték mutatóval rendelkezik és a legjobban használható erre a részfeladatra, a CrazyEgg nevű program. 

A program lehetőségei

A mérés elindulásához egy úgynevezett Snapshot-ot kell létrehoznunk, így hívja a program az egyes méréseket. Nevet kell adnunk a mérésnek, meg kell mondanunk, hogy melyik URL-en lévő tartalmat mérje a program. Már itt többféle lehetőségünk van, hiszen kizárhatjuk az URL paraméterezett tartalmakat, a lapozások miatt létrejövő oldalakat vagy szűkíthetjük a mérés csak a https-es verzióra. 

Meg kell mondanunk, hogy mennyi ideig történjen a mérés, de jobb ha inkább látogatás limitet adunk meg. Azt javasoljuk, hogy legalább 2000 látogatás adatai alapján elemezzünk, napi 5000 weboldal látogatás felett ezt a számot emeljük magasabbra. Lehetőség van a későbbi mérés indításra is, mondjuk ha egy csak időszakosan élő al-oldalt akarunk mérni. 

Az elmentés után megjelenik a Javascript kód, amit el kell helyeznünk a mérni kívánt oldal forráskódjának BODY részébe. Szerencsére a rendszer nem kód alapján különbözteti meg a weboldalunk egyes lapjait, így ugyanazt a kódot használhatjuk. 

Egy egyszerű ellenőrzés után megindulhat a kattintás mérése a beállítottak szerint. 

Példák a kinyerhető riportokra

A mérőkód helyes elhelyezése után 5 riportra bontottan kapunk vissza adatokat a mért al-oldalról. 

Heatmap riport:  ez az amit hőtérképnek szoktak nevezni, hiszen az oldalra érkező kattintásokat "hőfoltokként" mutatja meg, a kattintás szám növekedésével a tartalom színe egyre világosabb.

crazyegg-2.JPG

 

Scrollmap riport: a nevével ellentétbe ez nem a görgetés hosszát mutatja meg, hanem az oldal egyes részein töltött időt. Ez alapján tudjuk kiszűrni azt, hogy egyes tartalmakat csak átgörgetik a felhasználók, vagy tényleg elég időt töltenek azon a részen és átnézik a tartalmat.

 

crazyegg-3.JPG

Confetti riport: a mért kattintásokat színes köröknek mutatja. Lehetőség van csak egyes látogatói források, technikai tényezők, időszakok alapján lekérni eredményeket, ez alapján változik a körök színe.

crazyegg-4.jpg

Overlay riport: nagyon hasonló a tartalma, mint az Analytics által nyújtott kattintás elemzésnek. Itt az egyes linkként funkcionáló elemekre érkezett kattintások számát láthatjuk aggregált formában. 

crazyegg-5.jpg

List riport: táblázatos formában megmutatja a kattinható (Visible) és nem kattinható (Not Visible) elemekre érkezett kattintásokat, láthatjuk ez az összes mért kattintás hány százaléka volt, illetve megadja az egyes elemek típusát is (Link, szöveg, űrlap, stb.).

crazyegg-6.jpg

 Ezen 5 riport teljesen lefedi a kattintások kielemzéshez szükséges adatokat, a legtöbb esetben a List és a Confetti riportok együtt használata elegendő a következtetések levonásához

 

Árazás, tapasztalatok

A program árazása - az online világban megszokott - látogatásszám alapon történik. A havi 9, 19, 49 dolláros csomagokban havi 10-25-100 000 látogatás elemzése fér bele, ezeket 10-20-50 aktív al-oldalon mérhetjük.

Az új regisztrálóknak 30 napos próbaverziót nyújtanak, ami alatt nem kell kifizetni a havi díjat.

Már a legkisebb csomagban is megtalálható az 5 riportfajta mindegyike, egyedül a fentebb említett eltéréseken túl a támogatásban "minőségében" térnek el a csomagok.

Mi havi rendszerességgel használjuk tucatnyi ügyfelünknél, nagyon jók a tapasztalataink. Megbízhatóan működik a rendszer, beállítható minden szükséges tényező, a riportok megtekintése mindig hiba nélküli volt. (Az elmúlt 1,5 évben előfordult 4-5 problémát mindig nagyon rövid úton orvosolták.) 

A rendszer üzenetek küld ha leállt vagy véget ért egy mérés, illetve ha az előfizetett csomagban foglalt valamelyik limitet elértük vagy el fogjuk érni.

A kinyerhető riportok és a felület nagyon felhasználóbarát, könnyen átlátható, értelmezhető. 

Lehetőség van csak egyes mérések megtekintéséhez hozzáférést adni, így többen megnézhetik az eredményeket online.

Akit egy kicsit is érdekel a weboldalának optimalizálása, annak kötelező kipróbálni. 

 

 

További információk

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr614682035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.