Profilok használata az Analytics-ben

2012. június 06. 15:50 - Bay Áron

 

Aki valaha foglalkozott behatóbban a Google Analytics rendszerével, az biztosan találkozott már a profilok fogalmával, azonban sokan nem tudják miért és hogyan érdemes ezeket használni.

A profilok önmagukban semmit nem érnek, ezeket különböző szűrők használatával tudjuk életre kelteni. Rengeteg szempont van, ami alapján kialakíthatunk különböző profilokat, a legfontosabb hogy mielőtt nekikezdünk átgondoljuk, hogy üzletileg mik azok az információk amik fontosak számunkra vagy amikre kíváncsiak vagyunk.

Néhány példa, amit mérhetünk profilok használatával:

■ Direkt látogatók

■ Organikus forgalomból érkezők

■ SEO forgalomból érkező látogatók

■ AdWords vagy PPC hirdetésekből jövők

■ Közösségi forgalomból érkezők

■ Új látogatók

■ Az oldalunk egy aldomain-je

■ A webely bizonyos részei

■ Hivatkozási forgalomból érkező felhasználók

profil.png

 

Nagyon fontos ugyanakkor figyelni arra, hogy mindig legyen egy szűrés nélküli profilunk is, amiben minden adat szerepel, mert visszamenőleg nincs lehetőségünk arra, hogy ilyet létrehozzunk.

Sokan nem tudják, de profilt létrehozni, módosítani vagy törölni csak Adminisztrátor joggal lehet ezért is előnyös ha különböző profilokban mérjük az eredményeinket, mert így lehetőségünk van arra, hogy olyanoknak is biztosítsunk betekintést bizonyos információkba (pl. a keresőoptimalizálásért felelős belső vagy külső munkatárs számára), akikkel a teljes fiók adatait nem szeretnénk megosztani.

A profil létrehozásának első lépése, hogy a jobb felső menüben látható Adminisztrálás gombra kattintunk - ezt akkor is meg tudjuk tenni, ha csak Felhasználó jogosultsággal rendelkezünk - és a képen kiemelt gombra kattintunk.

profil2.png

Ezt követően megadjuk a profil nevét, és a Profil létrehozása gombra kattintva elkészül az új profilunk. Ezután kell beállítanunk a megfelelő szűrőket ahhoz, hogy a megfelelő adatokat lássuk. A szűrők beállításáról és használatáról egy későbbi bejegyzésben fogunk írni, az alábbiakban egy SEO profil létrehozására szolgáló szűrő beállítás látható:

profil3.png

Ha pedig mindent jól csináltunk akkor néhány nap/hét múlva (attól függően hogy mennyi látogató érkezik ezekből a forrásokból) a profilunk Forgalmi Források / Minden Forgalom menüpontjában egy ehhez hasonló kép kell hogy fogadjon:

profil4.png

 

Ha kérdésed vagy profilötleted van bátran tedd közzé!

 

Hivatalos Google Analytics súgócikk a profilok létrehozásáról

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr754559640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZoliKa1988 · http://zolika.info/ 2012.06.23. 08:55:48

Profil ötlet: Ha többnyelvű oldalunk van, a különböző nyelveket külön lehet ezáltal kezelni.

Deli Norbert - HD 2012.06.25. 09:23:35

Igen, tipikusan a látogatói források (időszakos kampányok) mellett az aldomain-ek, főbb al-oldalakra érdemes létrehozni külön profilt a könnyebb elemezhetőség miatt.
Hamarosan írunk egy "Mit érdemes külön profilba mérni" bejegyzést.