Google Analytics vs. Google Analytics Premium

2012. május 31. 10:53 - Bay Áron

Ahogy korábban már írtam róla, 2011 szeptemberében jelentette meg a Google az Analytics fizetős változatát a Google Analytics Premium-ot. Ez nem egy új verziója a Google Analytics-nek inkább egy bővített változata az ingyenes terméknek, aminek az a célja hogy kiszolgálja a vállalati ügyfelek igényeit. A prémium változat 4 kiemelten fontos igényt hivatott kiszolgálni:

● Megnövelt adatfeldolgozási teljesítmény

Havonta 1 milliárd oldalmegtekintést és garantáltan maximum 4 órás adatokat szolgáltat a rendszer. Ezen kívül lehetőséget nyújt arra, hogy mintavételezés nélküli adatokat is letöltsünk.

● Szerződés és szolgáltatás szintű megállapodás

- Adatgyűjtési rendelkezésre állás = 99,9%

- Jelentéskészítési rendelkezésre állás = 99,0%

- Adatok frissessége = 98,0%

Emellett a szerződés egyértelműen kimondja azt is, hogy az ügyfél formálisan birtokol minden összegyűjtött adatot.

● Professzionális szolgáltatásokat tartalmaz


1. Implementáció és beállítás

2. Dedikált fiókkezelés

3. Tréning és oktatás

4. Folyamatos támogatás

5. 24 órás sürgősségi segítségnyújtás

● Vállalati funkciókkal rendelkezik

Ezek alapvetően nem olyan új funkciók, amik kizárólag a prémium verzióban érhetőek el, sokkal inkább olyan extrák, amelyek a nagyvállalatok számára jelentős értékkel bírnak. Egy egyszerű példa, hogy a Prémium ügyfelek számára az adatmegőrzés 36 hónapig biztosított, míg az ingyenes verzióban csak 25 hónapig.

Fontos azonban tisztában lenni azzal, hogy ezt igen borsos áron, éves szinten 150.000 dollárért nyújtja a Google. Ha egy kicsit számolgatunk, akkor havi bontásban 12.500 dollárt jelent, ami a mai középárfolyammal számolva (240 Ft) nagyjából 3 millió forint havonta. Ebből is látszik, hogy ezt tényleg csak a legnagyobb szereplők engedhetik meg maguknak, a kérdés az hogy egyáltalán szükségük van rá?

A következő táblázatban összefoglaltam az ingyenes és prémium változat közötti legfőbb különbségeket:

free-vs-premium_570v2.pngAz egyik fontos prémium funkció az attribúciós modellezés. A fogalom hivatalos magyarázata a Googletől:

"Az attribúció modell olyan szabály vagy szabályok együttese, amely meghatározza, hogy az eladások jóváírása és a konverziók milyen érintkezési ponthoz legyenek hozzárendelve a konverziós útvonalakhoz. Az "Utolsó interakció" attribúció például a jóváírás 100%-át az utolsó érintkezési ponthoz (azaz kattintások) rendeli, amely közvetlenül megelőzi az eladásokat vagy konverziókat. Az "Első interakció" attribúció a jóváírás 100%-át a konverziós útvonal kezdetéhez rendeli."

Ennek segítségével tehát lehetőségünk van felmérni, hogy az egyes csatornák mekkora szerepet játszanak az értékesítési eredményeinkben, ezek alapján tudjuk tesztelni, hogy ha egy csatornára nagyobb összeget fordítunk az milyen mértékben növeli az eladásainkat.

A bejegyzésben összegyűjtöttem az ingyenes és a prémium változat közötti legfőbb különbségeket, ennek tükrében úgy gondolom, hogy a hazai vállalatok közül nagyon kevés olyan van, akinek az ingyenes változat nem lenne elegendő, de természetesen a döntés előtt érdemes megismerni a Google Analytics ingyenes változatának határait is.

További információk:

Attribúciómodellező eszköz: http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=hu&answer=1662518

Attribúciómodellező példák: http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=hu&answer=1665189


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr894555008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.