Nyitó bejegyzés

2012. május 10. 10:00 - HD Marketing

 Az online marketing legnagyobb előnye a „hagyományos” marketing eszközökkel szemben a nagyon precíz és akár mindenre kiterjedő mérhetőség. 

Ian Ogilvy híres mondása, „a reklámra fordított összeg fele kidobott pénz, csak nem tudjuk melyik”, egy jól mért honlap marketingje esetében már egyáltalán nem igaz.

Rengeteg adat áll a rendelkezésünkre, sőt néha túl sok is, így mindegyik marketingre költött forintunkról pontosan tudjuk, hogy milyen eredményt hozott.

Ahhoz, hogy tényleg így lehessen, helyesen kell mérnünk honlapunk látogatóit, azok oldalon belüli tevékenységeit, a számunkra fontos üzleti célok teljesülési számait.

A mérések beállítása nem mindig egyszerű, ha csak figyelembe vesszük, hogy mennyi felé marketing eszközt használhatunk, milyen sok féle tartalmat helyezhetünk el oldalunkon. Ráadásul az online marketing világ jóval gyorsabban változik és növekszik, mint az offline marketingé.

Magyarországon 100 weboldal közül – ahol használnak valamilyen webanalitika eszközt – 80-nál többnél a Google Analytics rendszerét használják, amely 2005-ben jelent meg, a magyar nyelvű változata jelenleg az 5. verziónál tart.

Éppen ezért blogunk főleg a Google Analytics-hez kötődő mérési, elemzési, használati témákat fognak érinteni. De olyan analitikai rendszereket is bemutatásra kerülnek majd, mint a Crazy Egg, a Google Webhelyoptimalizáló vagy a Visual Website Optimizer.

Blogunk mindazon felhasználóknak szól, akik:

  • • tudják, mit akarnak a látogatóik szokásaiból megismerni
  • • túl sok időt töltenek el azzal, hogy a számukra szükséges információkat összegyűjtsék
  • • új felhasználói a Google Analytics-nek
  • • nincsen idejük összegyűjteni a szükséges információkat
  • • több marketing eszközt használnak és minél többet akarnak megtudni a hatékonyságukról
  • • akik úgy érzik, már mindent tudnak a Google Analytics-ről
  • • pontosan tudni akarják, hogy a honlapjukon megtalálható oldalelemek közül melyiket használják a látogatók
  • • javítani akarják a honlapjuk hatékonyságát, legyen szó akár oldalon töltött időről, akár valamilyen konverziós tevékenységről (vásárlás, feliratkozás, regisztráció, stb.)

 

És miért tartjuk magunkat szakértőnek a témában?

A blog írói már több éves aktív tapasztalattal rendelkeznek a Google Analytics használatában, hiszen folyamatosan több tucat magyar cégnek kezelnek marketing költéseket, amelyek teljesítményéről minél pontosabb képet próbálnak szerezni és továbbadni a megbízó(k) felé.

Azon túl, hogy adatokat szolgáltatnak, elemzik is a kapott információkat mind szakmai, mind üzleti szempontok alapján. Illetve kimutatásokat és javaslatokat nyújtanak a hirdetett honlapok teljesítményéről, javítási lehetőségeiről.

Illetve az elvégzett 110-nél több webanalitika projekt során rengeteg olyan tapasztalatot gyűjtöttek, amelyek a rendszer felhasználóihoz kötődnek; tévhitek, amelyeket el kell oszlatni; rossz értelmezések; hibás mérések.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr534482752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.