Superweek 2015 - beszámoló

2015. január 28. 16:25 - Bay Áron

Az idei Superweekről nem olyan hálás feladat összefoglalót írni, mint a korábbi évekről, több szempontból sem. Egy kicsit olyan érzésem van, mint anno a Sziget kapcsán, hogy csúnyán megfogalmazva "elkülföldiesedett". Azzal semmi problémám nincs, hogy csak külföldi előadók vannak és az előadások angolul zajlanak, a szakmában angol nélkül nem lehet érvényesülni.

Viszont idén éreztem először úgy, hogy nem kaptam túl sok új információt. Ha az ember egy konferenciáról 20-30% tudást hazavisz, az egy jó arány. Idén számomra ez a mérce alatt maradt. Az is zavaró, hogy a wifi problémát évek alatt sem sikerült orvosolni. Mondjuk azt megszoktuk, hogy ezt a lécet nagyon kevés eseményen tudják megugrani itthon. A vendéglátásban érezhető javulás, bár az aznapi mosolytablettát elfelejtették bevenni a pult mögött álló hölgyek. Ezen még túllép az ember. Azon viszont már kevésbé, hogy Avinash csak egy ajtó matrica formájában volt jelen :(

2015-01-22_15_54_35_hdr.jpg

Egy ilyen rendezvénytől illetve az előadóktól azt várom, hogy ne az alapokról és főleg ne általánosságban beszéljenek. Az elmúlt években ez a konferencia a szakmának szólt, olyan embereknek, akiknek már nem kell magyarázni mi az a Google Tag Manager vagy hogy mik az attribúciós modellezés alapjai.

Kedden és csütörtökön képviseltettük magunkat, így ezekről az előadásokról tudok néhány gondolat erejéig beszámolni. A keddi napon Balázs kollégám volt jelen, számára a gyakorlati ismeretek felvonultató prezentációk hoztak újdonságokat.

Kedd

Yehoshua Coren

Google Analytics Enhanced Ecommerce Reports - A Practical Guide

Yehoshua röviden áttekintette a kibővített E-kereskedelmi mérés lehetőségeit. Részletesen bemutatta az új eszközhöz kapcsolódó jelentéseket és a kérdések szekcióban néhány gyengeségre is felhívta a figyelmet.

A 2015-ös analitika trendekre vonatkozó bejegyzésben én is írtam ennek a funkciónak a fontosságáról.

Simo Ahava

Google Analytics bag O' tricks

Yehoshua előadásában megismert kibővített E-kereskedelmi mérést adaptálta Simo saját blogjára. Újraértelmezte a vásárlási folyamatot. Az új megközelítésben egy blog cikk 3/3-os scrollozása jelentette a vásárlást. Így a tartalomfogyasztást leképezte a vásárlás lépésein keresztül az Analytics rendszerében.

Phil Pearce

Blackhat Analytics 3: "DO BE EVIL"

Majdhogynem kihagyhatatlan előadása a Superweek sorozatnak. Eddigi Blackhat előadásokat updatelve, Phil egy interaktív guide segítségével vezette be a közönséget a tudatos Analytics használat sötét bugyraiba.

 superweek_2015.jpg

Csütörtök

Craig Sullivan

Illusions, Lies and Myths of AB testing

Craig gondolatai közül kiemelném, hogy magát az optimalizálást is optimalizálni kell. Egy tesztelésnél a 95%-os pontosság könnyen fals pozitív vagy negatív eredményt hozhat, főleg egy nagyobb forgalmú oldalnál. Ezen kívül néhány fontos szabályt is meghatározott, például hogy a vásárlási folyamat AB tesztelésekor legalább 250 konverziót várjunk meg változatonként a kiértékeléshez.

Tim Leighton-Boyce

User Centered Analytics

Tim a felhasználó központú analitika fontosságáról beszélt. Aki beleássa magát az analitika világába az hajlamos egy idő után elfelejteni, hogy a számok mögött valódi emberek vannak. Bármilyen következtetést vonunk le az adatok alapján, a teljes képhez nem kerülhetjük ki, hogy megkérdezzük a felhasználóink véleményét, usablity teszteket végezzünk, munkameneteket rögzítsünk vagy kattintástérképen keresztül vizsgáljuk a látogatók viselkedését.

Charles Farina

Cross-device Measurement: Not so easy

Az előadásban egy általuk végzett műhelymunka eredményét mutatta be, amiben egy labdajáték (bocce, a pétanque-hoz nagyon hasonló) eredményeit mérték egy Microsoft Kinect-tel illetve ehhez készített szoftverek használatával. Az eredményeket a Measurement Protocol-on keresztül adták át az Analytics-nek a User-ID előnyeit kihasználva. A User-ID által felvetett adatvédelmi problémákra is kitért Charles, amiből kisebb vita is kialakult a résztvevők között, ez is jól mutatja hogy még szakmán belül is rengeteg megválaszolandó kérdés van ebben a témában.

2015-01-22_14_20_50.jpg

Összefoglalás

A bejegyzés írása közben újra átpörgettem az előadók diáit és konstatáltam, hogy bár javult a hasznos százalék aránya a fejemben, a hiányérzet mégsem nem múlt el. A jövő évi eseménnyel kapcsolatban ambivalens érzések kavarognak bennem. Felmerült, hogy ezt csak én, illetve az a szűkebb kör érezte így, akikkel erről a rendezvény alatt és után beszélgettünk. Talán mi vagyunk túl mélyen benne és a résztvevők többségének ez a szint volt az elvárása. Az viszont biztos, hogy a twitteren #SPWK hashtag-et tartalmazó tweetek száma lényegesen kevesebb volt, mint a tavalyi esemény ideje alatt. Ez önmagában nem jelent semmit, de mindenképpen elgondolkodtató.

Az előadók által megosztott preziket Geiger Tomi jóvoltából innen tudjátok letölteni:

https://www.dropbox.com/sh/0jh3kwjfum9atvf/AADQ_ES3j3S91TUVH4gAnRjya?dl=0

Ha szeretnéd mélyebben megismerni a Google Analytics nyújtotta lehetőségeket, a tipikus mérési hibákat vagy hogy hogyan tudnád növelni a weboldalad hatékonyságát, akkor jelentkezz az ingyenes Webanalitika Workshopunkra, amit február 24-én tartunk: http://www.hdmarketing.hu/webanalitika-workshop/


 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr227117203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.