Új Analytics Fastruktúrák jelentés

2014. november 27. 14:15 - Bay Áron

bayle-treemap.jpg
Azt már egy ideje megszokhattuk, hogy az Analytics háza táján mindig fejlesztenek valamit. Néhány hete élesedett egy új AdWords riport, ami önmagában nem lenne nagy szám. Ezzel a jelentéssel viszont megerősítik a korábban elkezdett törekvéseket az adatvizualizáció minőségének javítására vonatkozóan.

Mi az a Fastruktúrák?

A fastruktúra készítés (treemapping) a Wikipédia szerint: „egy módszer, amivel hierarchikusan elrendeződő adatokat jeleníthetünk meg egymásba ágyazódó négyzetek segítségével”.

Ettől önmagában még nem jön lázba az ember, persze jól néz ki, de nem tűnik az adatelemzés szent gráljának. Amiért érdemes lesz foglalkoznunk vele: a segítségével gyorsan ismerhetünk fel trendeket és problémás pontokat a fiókunkban, amik nem tűnnének fel, ha csak a számokat néznénk.

Amivel érdemes tisztában lenni:

- A téglalap mérete mutatja a kiválasztott mutató volumenét.

- A zöldtől pirosig terjedő skála azt a másodlagos mutatót ábrázolja, amit kiválasztunk.

- Ahogyan a közlekedési lámpák tanították: a zöld jó, a piros rossz. Ezért, azoknak az adatoknak az esetében, ahol a magas érték a jó (pl.: az átkattintási arány), a magasabb számok lesznek zöldek. Ahol a magas szám viszont rosszat jelent (pl. a visszafordulás arány), a nagyobb eredmények lesznek pirosak.

- Ha több fiók is be van kötve az Analytics fiókunk alá, akkor a Fastruktúrák lesz az alapértelmezett, ami a fiókokat mutatja. Ha csak egy fiókunk van, akkor a Kampányokat fogja mutatni.

- Részletesebb adatokat láthatunk, ha rákattintunk a kampányokra/fiókokra (a riport feletti navigációs sávon tudunk visszalépni).

Jelentések: Költség Vs. E-kereskedelmi konverziós arány

Azonnal látszik, hogy hol magasabb a konverziós arányunk.

Koltseg_vs_E-ker_konverzios_arany_1.PNG

Mit tehetünk, hogy növeljük a volument azokon a területeken? És mit tanulhatunk a a zöld négyzetekből, amit máshol is felhasználhatunk a fiókokban?

Koltseg_vs_E-ker_konverzios_arany_csoport.png

Miután rákattintunk a legnagyobb költségű piros négyzetre az első képen, láthatjuk hogy nem minden hirdetéscsoport ért el alacsony konverziós arányt.

Ebből már látszik melyik hirdetéscsoportra érdemes fókuszálni. A legnagyobb költségű kampány legnagyobb hirdetéscsoportja ugyan nem teljesít rosszul, de célszerű lenne javítani rajta.

Érdemes lenne új szövegeket vagy akár landoló oldalt tesztelni, hogy javíthassunk az eredményeken.

2. Megjelenések Vs. Átkattintási arány

A hirdetések tesztelése bonyolult feladat, ezért kulcsfontosságú hogy kiemelt figyelmet szenteljünk neki.

Megjelenes_vs_CTR.PNG

A piros és zöld jelölések megtévesztőek lehetnek a hirdetési hálózatokat figyelembe véve ezért tartsuk szem előtt, hogy hogyan fog kinézni ez a jelentés amikor megjelenítjük és böngésszük ugyanazt a fiókot.

Nem szabad elfelejteni, hogy egy display kampány minden esetben lényegesen több megjelenést generál, mint egy Google keresési kampány. A fenti ábrán is látható, hogy a két remarketing kampány nagyságrendekkel több alkalommal jelent meg a vizsgált időszakban, mint a top keresőkampányok összességében.

Ugyanezen okból kifolyólag nem szerencsés a keresési és display típusú kampányok eredményeit egymáshoz hasonlítani. Egy keresés esetén megfelelő landoló oldalt használva szinte garantálható az alacsonyabb visszafordulási arány, hiszen a felhasználó tudatosan keresett arra a kifejezésre.

Fontos tudni, hogy ha rávisszük az egeret a gondolat buborékokra a négyzeteknél, hogy további adatokat kaphatunk az adott kampánnyal kapcsolatban. Így láthatjuk a konkrét számokat, ami alapján meghatározza a rendszer a négyzet méretét és az árnyalatát.

Info_buborek_1.PNG

3. Új felhasználók Vs. Visszafordulási arány

Melyik kulcsszó hoz új felhasználókat és közülük melyek azok, amik kevésbé teljesítenek jól a felhasználókból vásárlóvá válás folyamatában?

Uj_felhasznalok_vs_Visszafordulasi_arany.png

Ha úgy tűnik, jól mennek vagy épp ellenkezőleg, komoly problémákra derült fény, érdemes megmutatnunk a döntéshozóknak ezeket a riportokat. Megmutathatjuk, hogy a kampányok illetve hirdetéscsoportok hogyan támogatják azt a cél, hogy minél több új érdeklődőt konvertáljunk potenciális vásárlóvá a weboldalon.

Persze előfordulhat olyan helyzet is, amikor nincs semmilyen tennivalónk az adatokkal, egyszerűen csak örülhetünk az elért eredményeknek :-)

Ez csak néhány lehetőség volt, amire használhatjuk az új riportokat, mindenkinek érdemes kipróbálni az összes opciót, hogy megtaláljuk a számunkra hasznos kombinációkat. Az alábbi mutatók érhetők el jelenleg:

Elsődleges mutatók:

• Kattintásonként

• Kattintások

• Költség

• Megjelenések

• Elektronikus kereskedelem

• Bevétel

• Tranzakciók

• Webhelyhasználat

• Célteljesülések

• Összefoglaló

• Célérték

• Munkamenetek

• Új felhasználók

 

Másodlagos mutatók:

• Kattintásonként

• CPC

• CTR

• ROAS

• RPC

• Elektronikus kereskedelem

• Átlagos megrendelési érték

• E-kereskedelmi konverziós arány

• Munkamenetenkénti érték

• Webhelyhasználat

• Új munkamenetek %-os aránya

• Munkamenet átlagos hossza

• Visszafordulási arány

• Oldal/Munkamenet

• Összefoglaló

• Célkonverziós arány

Összegzés

Minimális időbefektetés mellett is sok hasznos információt nyerhetünk ki ezekből a riportokból, ezért érdemes rászánnunk az időt, hogy teszteljük a különböző mutató kombinációkat.

Örvendetes, hogy a Google Analytics fejlesztési irányai között egyre inkább fókuszálnak az adatvizualizációra, ami az elkövetkező évek egyik legfontosabb trendje lesz, abból az egyszerű okból kifolyólag, hogy a már jelenleg is hatalmas és egyre növekvő adattömegeket hatékonyan elemezni csak így tudjuk.

Forrás: Using The New Treemaps Report In Google Analytics To Find AdWords Nirvana

Jó analizálást!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://webanalitika.blog.hu/api/trackback/id/tr976920669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.